ALIANÇA COMERCIAL

La meca dels dolços

Quatre firmes d'articles gurmet s'uneixen per obrir espais en botigues pròpies on el més important és l'experiència del consumidor

La relació es va iniciar en el clúster del sector

Ofertes 8 Els titulars de Petit Plaisir, Alma, Graupera i Cudié.

Ofertes 8 Els titulars de Petit Plaisir, Alma, Graupera i Cudié. / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

La unió fa la força, també en els negocis. Així ho han cregut quatre companyies familiars catalanes productores d'articles gurmet, que han decidit llançar-se a l'aventura de compartir un projecte d'espais propis de venda. Però el Dulce Teatro,que és com es denomina el projecte, no és una botiga normal: «No és una pastisseria, no és una bomboneria, no és una gormanderia»,afirmen els protagonistes. És un espai que combina venda al públic amb«el fet de disfrutar de l'experiència del dolç», destaquen.

Els protagonistes d'aquesta història es van conèixer en el clúster Catalonia Gourmet, un grup d'empreses i institucions que col·laboren per a un reconeixement més gran dels productes artesans fets a Catalunya. Són Casa Graupera (118 anys fent neules,encara que avui el seu producte estrella són lesjoies gastronòmiques, neules que contenen un bombó; 450.000 euros en vendes), Cudié (des del 1946 elabora les exitoses catànies, una ametlla marcona caramel·litzada, banyada en praliné i coberta de cacau; 1,5 milions de facturació), Petit Plaisir (referent en la xocolata d'estil belga amb sis botigues repartides entre Barcelona, Girona, Oviedo i Santander, mig milió en vendes) i Alma (6 milions d'euros de facturació, productora de tes i infusions totalment naturals).«Tots treballem amb molt bons productes, amb matèries primeres de qualitat i amb la inquietud ecològica»,destaca Teresa Graupera, gerent de Casa Graupera. Després de tres anys col·laborant en diferents iniciati­-

ves van decidir unir-se a Dulce Teatro.

Notícies relacionades

«Tenir botiga pròpia és molt car. Per això vam decidir unir-nos i, a la vegada, fer una cosa diferent, donar valor afegit», assenyala Josep Miret Cudié, gerent de Cudié. Petit Plaisir tenia un local a Madrid, i van decidir reconvertir-lo al juny en la primera botiga Dulce Teatro. Allà aquests quatre referents del sector del dolç exposen i venen els seus articles, però no com si es tractés d'una botiga convencional, sinó on el més important és«l'experiència del consumidor», segons Ignacio Guash Coll, de Petit Plaisir. Tot el producte a la venda es pot tastar, ofereixen lots de diversos productes («som complementaris», destaca David Montero, director general de Coffee Center-Alma) i organitzaran tasts, tallers i activitats per als seus clients.

Crearan una societat conjunta per a les botigues, i arran de l'èxit de Madrid, ja busquen local per obrir a Barcelona, i més endavant vindran Bilbao, Girona i Sant Sebastià, sense descartar en el futur fer el salt als països del Golf.«No és un projecte tancat, volem incorporar més productors», afirma Montero.