L'atur registrat baixa en 98.265 persones
Es tracta de la millor dada d'un mes de maig i és la tercera caiguda consecutiva de la xifra de desocupats
A Catalunya, el descens és de 14.829 persones i el nombre total d'aturats és de 642.166
Cua d’aturats en una oficina d’Ocupació de la rambla de Guipúscoa, a Barcelona, l’abril passat. /
El nombre de parats registrats a les oficines dels serveis públics d'ocupació (antic Inem) va baixar en 98.265 desocupats al maig, un 1,97% respecte a l'abril, i va registrar la seva millor dada en un mes de maig de tota la sèrie històrica, iniciada el 1996. Amb aquesta caiguda, la tercera consecutiva després de les del març i l'abril, el nombre de parats baixa fins als 4.890.928 desocupats, segons ha informat aquest dimarts el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social. El president del Govern, Mariano Rajoy, ja va avançar que les dades de l'atur del maig serien "clarament esperançadores", afirmació que va ratificar dilluns la ministra d'Ocupació, Fátima Báñez.
A Catalunya, la xifra d'aturats registrats ha baixat en 14.829 persones i situa el nombre de desocupats en 642.166, un 2,26% menys que el mes anterior.
La xifra de l'atur registrat és sensiblement inferior a la que reflecteix l'enquesta de població activa (EPA), segons la qual en el primer trimestre del 2013 hi havia a Espanya 6,2 milions d'aturats.
UN BON MES
El maig és un mes en què habitualment baixa la desocupació i dins de la sèrie històrica només s'observa una pujada, la del maig del 2008, quan la desocupació va pujar en poc més de 15.000 persones. El mateix mes del 2012, l'atur va baixar en 30.113 persones, de manera que el descens d'aquest any ha multiplicat per més de tres la caiguda experimentada un any enrere. Des del maig del 2012, la desocupació ha pujat en 176.806 persones, un 3,7%, mentre que fa un any l'atur creixia, en termes interanuals, en més de mig milió de persones.
La secretària d'Estat d'Ocupació, Engracia Hidalgo, ha destacat que aquestes dades "mantenen amb vigor la tendència de fre en el ritme d'augment de l'atur registrat". De fet, ha indicat, la taxa interanual d'avanç de l'atur s'ha reduït en gairebé nou punts des del maig del 2012, sis d'ells en els primers cinc mesos del 2013.
Caiguda en tots els sectors
Segons les dades d'Ocupació, l'atur va baixar al maig en els dos sexes, però més entre els homes. Així, la desocupació masculina es va reduir en 61.150 homes (-2,5%), {davant d'}una retallada de l'atur femení de 37.115 dones (-1,5%). El total de dones en atur es va situar en 2.485.435, i el d'homes, en 2.405.493.
Per sectors, l'atur es va reduir en tots ells, especialment en el sector serveis, on es va reduir en 61.336 desocupats (-1,97%). La construcció va registrar 18.637 desocupats menys (-2,5%), mentre que l'agricultura va tenir 9.405 desocupats menys (-4,5%); en la indústria va baixar en 8.851 persones (-1,6%), i en el col·lectiu sense feina anterior es van registrar 36 desocupats menys (-0,01%).
Creix la contractació
Notícies relacionadesPel que fa a la contractació, al maig es van registrar a l'antic Inem un total d'1.283.261 contractes, un 2,9% més que el mateix mes del 2012. Del total de contractes efectuats en el cinquè mes de l'any, 95.856 eren indefinits, xifra equivalent al 7,5% del total i un 24,2% inferior a la del mateix mes del 2012.
Al maig es van comunicar 7.220 contractes de suport als emprenedors, creats en la reforma laboral, cosa que, segons Ocupació, suposa una contribució del 21,7% al total de contractes indefinits de la seva tipologia comunicats.
- CHAMPIONS LEAGUE Una semifinal per al record
- FUTBOL L’alcalde de Nova York es rebel·la contra els preus de la FIFA
- TENNIS Rafa Jódar desafia Sinner en els quarts de final de Madrid
- Futbol El triomf del doctor
- EL PARTIT DEL METROPOLITANO Simeone persegueix la seva obsessió de ser el Moisès de l’Atlètic
