Liberbank s'estrena a la borsa amb una pujada del 37%
Les accions s'han estrenat a un preu de 0,4 euros
Les accions de Liberbank han marcat un preu de sortida en el seu debut a la borsa un 37,5% més alt que el de referència fixat per l'entitat, fins a arribar a 0,55 euros en el seu primer canvi al mercat.
En els primers minuts de cotització, els títols de Liberbank han arribat a un preu màxim de 0,630 euros i un mínim de 0,40 euros. A les 12.18 hores, els títols s'intercanviaven a 0,578 euros, de manera que s'anotaven una revalorització del 44,5% respecte al preu de referència.
Aquesta millora en el preu de debut del grup fruit de la integració de Cajastur, CCM, Caja Cantabria i Caja Extremadura ja es va anticipar uns dies abans en el marc del programa 'sales facility', destinat a la venda de títols procedents del canvi. Els inversors institucionals recolzaven la sortida a borsa de l'entitat al transmetre unes ordres de compra de títols per un volum 10 vegades superior a l'oferta.
Liberbank ha posat a cotitzar les accions per les quals va canviar les preferents i deute subordinat que tenien molts dels seus clients minoristes i també inversors professionals, que passaran a tenir entre un 25% i un 30% del capital.
Els titulars d'aquestes accions, que han patit quitacions de fins al 60% en els casos més extrems, podran recuperar d'aquesta manera part dels seus estalvis. Tot i així, se'ls van entregar les accions a un valor d'1,1 euros i han començat a cotitzar a 0,4 euros.
Notícies relacionadesPer compensar-los i evitar que el valor s'enfonsi en les primeres setmanes, el banc ha promès als accionistes que no venguin en dos anys que recuperaran la seva inversió (els compensarà si les accions no pugen a 1,1 euros) i rebran una rendibilitat anual del 6%. En el banc asseguren, a més, que hi ha demanda de les accions, de manera que quedaran bloquejades.
Després de la subhasta de sortida a borsa, realitzada entre les 11.30 i les 12.00 hores, s'han intercanviat 1,4 milions de títols de l'entitat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys