CONFERÈNCIA EN EL CICLE 'DINARS CAMBRA'

Nissan estudia contractar 300 treballadors a la Zona Franca

La companyia analitza la creació d'un torn de nit a partir del setembre

El director general demana suport públic per crear un 'hub' elèctric a BCN

El conseller director general de Nissan, Frank Torres, a la Cambra.

El conseller director general de Nissan, Frank Torres, a la Cambra.

1
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES
BARCELONA

La plantilla de la fàbrica de Nissan de Barcelona pot començar a créixer abans del que estava previst. La direcció de la companyia estudia la creació d'un torn de nit els pròxims mesos que significaria contractar uns 300 treballadors, segons va confirmar ahir el conseller director general de Nissan Motor Ibérica, Frank Torres.

L'empresa ha comunicat als sindicats la seva intenció de crear un torn d'unes tres hores per incrementar la producció de la furgoneta Primastar i les seves variants Renault Trafic i Opel Vivaro a partir del setembre. La decisió es prendrà durant les pròximes setmanes i dependrà de «les perspectives d'estabilitat en la demanda de furgonetes», segons va dir Torres. «Ens hem d'assegurar que podrem mantenir el torn durant un temps», va afegir el directiu de Nissan en declaracions a la premsa després de participar en una conferència a la Cambra de Comerç de Barcelona.

La factoria de la Zona Franca va acabar l'últim any fiscal, que va finalitzar el març passat, amb una producció de 127.516 vehicles i preveu augmentar-ne el volum durant aquest exercici fins a les 138.892 unitats. L'escalada en la producció s'iniciarà el 2014 amb l'inici de l'acoblament del nou turisme compacte que competirà amb models com el Volkswagen Golf i la versió elèctrica de la furgoneta NV200 i, el 2015, d'una novapick-up.

L'arribada d'aquests models permetrà contractar més de 1.000 treballadors gràcies a un acord de reducció de costos laborals. No obstant, la firma manté obert un conflicte amb una vintena de treballadors afectats per l'ERO del 2009 que estaven pendents de retornar a la planta.

Notícies relacionades

PRODUCCIÓ RÈCORD / Amb els nous models i la marxa d'altres com el tot terreny Pathfinder i la furgoneta Primastar, la factoria de Barcelona aconseguiria un rècord de producció de 210.000 vehicles. Frank Torres va anunciar que seguiran treballant en millores de la competitivitat per optar a la producció d'altres vehicles fins a arribar a la capacitat màxima de la planta, 260.000 unitats.

El directiu va demanar, en la seva intervenció aDinars Cambra, suport a les institucions catalanes per aprofitar l'oportunitat laboral i industrial que suposa el desenvolupament i la producció dels nous vehicles elèctrics amb l'objectiu d'aprofitar el potencial de Barcelona perquè actuï com «unhubde la mobilitat sense emissions».