FINANCES PÚBLIQUES

Rubalcaba anuncia que el PSOE demanarà la compareixença de Rajoy per parlar de la situació econòmica i el rescat

El líder socialista afirma que l'"irrita" que el Govern no aclareixi si revaloritzarà les pensions

El secretari general del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba, durant una intervenció al Congrés, el 12 de setembre passat.

El secretari general del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba, durant una intervenció al Congrés, el 12 de setembre passat. / Emilio Naranjo (EFE)

1
Es llegeix en minuts

El PSOE demanarà aquest dilluns la compareixença al Congrés del president del Govern, Mariano Rajoy, perquè parli de la situació econòmica i el rescat financer, segons ha avançat el secretari general d'aquest partit, Alfredo Pérez Rubalcaba, en una entrevista a Telecinco recollida per Europa Press.

El cap de l'oposició també ha assegurat que l'"irrita" l'actitud del Govern de no aclarir si revaloritzarà les pensions d'acord amb l'IPC d'aquest any, és més, creu que "té mala pinta" el fet que l'Executiu no respongui sobre aquest assumpte i no hagi previst una partida als Pressupostos Generals de l'Estat. 

Notícies relacionades

Segons el seu parer, és clar que el Govern no revelarà els seus plans fins després de les eleccions gallegues i basques del 21 d'octubre, fins i tot fins després de les catalanes del 25 de novembre, ja que "formalment" l'anunci sobre l'actualització de les pensions pot esperar fins a la primera setmana de desembre. Dit això, ha reclamat a Rajoy que tingui "sentit de Govern" i pensi abans "en el seu país que en el seu partit".

Rubalcaba ha instat el Govern a renegociar les condicions d'aquest rescat financer, ja que les auditores internacionals han estimat en menys de 60.000 milions d'euros les necessitats dels bancs espanyols, davant dels 100.000 inicialment previstos. "¿No és raonable que revisem aquestes condicions, ja que a gastarem menys?", s'ha preguntat.