EXPANSIÓ D'UNA EMPRESA CATALANA
Shana creix a Barcelona
La cadena de moda inaugura al centre comercial La Maquinista el seu establiment més gran a Catalunya La firma obre botigues més grans per competir amb rivals com Forever 21

De moda 8 Activitat i compres a la botiga de La Maquinista. /
Desenes de noies esperaven ahir que obrissin la nova botiga de Shana al centre comercial La Maquinista. Quan es va aixecar la persiana, les clientes van aplaudir i van començar a fer fotos amb el mòbil, amb la música a tot volum de fons. Abans d'aquell moment, la cadena catalana de moda juvenil havia convocat les seves clientes a través de xarxes socials i revistes -amb promocions inclosesSEnD perquè, com va passar finalment, els emprovadors s'omplissin i es formessin cues davant les caixes el dia de l'estrena.
Tot això forma part de l'estratègia comercial pensada pel fundador i propietari de Shana, Julián Imaz, per no perdre terreny en un entorn que resulta molt competitiu. Al mateix centre comercial també hi ha dos dels seus principals rivals, Bershka (Inditex) i la nord-americana Forever 21, totes dues amb el mateix concepte de moda de baix cost per a noies.«El concepte de globalització s'ha accentuat molt. O estàs amb els grans o te'n vas cap a casa»,va afirmar Imaz.
Des de fa uns mesos, la cadena aposta per un nou estil de botiga, de superfície més gran i en centres comercials, i està tancant els locals petits en centres urbans, com el que tenia al passeig de Gràcia, que ja no són tan rendibles. Va començar a Xanadú (Madrid) i ja ha obert una quinzena de botigues amb el nou estil en diverses ciutats. Shana ja tenia una botiga petita a La Maquinista, que va tancar per traslladar-se al nou local de 600 metres quadrats, el primer que segueix la nova estratègia a Catalunya. De moment és el més gran de Barcelona, però la companyia pretén obrir-ne més als centres comercials Gran Via 2 i Glòries. La botiga de La Maquinista també dedica un espai a Friday's Project, l'altra marca del grup Comdifil, al qual pertany Shana, dirigida a un públic de més edat i amb roba una mica més cara.
Notícies relacionadesL'expansió en botigues és possible gràcies a l'entrada d'un soci mexicà, el grup Sim, propietat de Federico Fernández. Aquesta empresa posseeix el 50% de la companyia Shana Shops España i ha aportat el finançament necessari per obrir una vintena de botigues aquest any i una vintena més, com a mínim, el que ve. La inversió prevista és de 10 milions cada un dels dos anys. Sim també s'encarregarà d'obrir locals a Mèxic.«Ara és el moment de sembrar, ja collirem d'aquí uns anys»,va dir Imaz, en referència a la baixada del consum a Espanya.
Gràcies al canvi d'imatge de les botigues a Espanya i a l'expansió internacional (està en una quinzena de països), la companyia preveu facturar 110 milions aquest any, un 40% més.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- 14. Fernández Borbalán i un CEO corporatiu lideraran el nou CTA remodelat al gust del Reial Madrid i els clubs
- Sèries 'Desaparegut', el fenomen que ha arribat al número 1 de Netflix: "Mai m’hauria imaginat que l’èuscar m’obriria camí com a actor"
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada