El FROB acorda injectar 4.500 milions a Bankia

L'Estat accelera la recapitalització de l'entitat en espera dels diners europeus del rescat

El FROB injectarà 4.500 milions d’euros a Bankia. / periodico

1
Es llegeix en minuts

El Fons de Reestructuració Ordenada Bancària(FROB) ha acordat aquesta tarda procedir "amb caràcter immediat" a la injecció de capital al grup BFA-Bankiaper import de 4.500 milions d'euros "amb l'objectiu de restablir els nivells de capital regulatori del grup".

Segons la nota emesa aquesta mateixa tarda pel fons estatal de rescat del sector financer, l'operació "compta amb el suportde les autoritats europees" i"constitueix un avançament" de la injecció que més endavant haurà de realitzar el FROB a càrrec del préstec de fins a100.000 milions d'euros que la Unió Europea ha posat a disposició del rescat del sector financer espanyol. La quantia final del suport a Bankia es determinarà "les pròximes setmanes", una vegada culminin les auditories dels experts contractats pel ministeri d'Economia.

"Amb aquesta mesura es restableix la situació de capital regulatori del grup metnre es culmina el pla de reestructuració ies garanteix la seguretat dels dipòsits i l'accés del Grup a totes les possibles fonts de finançament", prossegueix la nota de l'organisme oficial, que està presidit pel subgovernador del Banc d'Espanya i que, a la pràctica, està controlat pel ministre d'Economia, Luis de Guindos.

L'objectiu és que el pla de reestructuració sigui autoritzat per la Comissió Europea al novembre. "Aquest procés garantirà la viabilitat de l'entitat a llarg termini", s'afegeix.

Notícies relacionades

Segons el comunicat, "l'operació s'instrumentarà mitjançant la subscripció del FROB d'una ampliació de capital de BFA per l'import citat". La recapitalització de l'antiga Cajamadrid està subjecta, en qualsevol cas, a la seva aprovació pel Banc d'Espanya i a "la no oposició" del Ministeri d'Hisenda, així com a l'autorització de la Comissió Europea en relació amb les seves competències en matèria d'ajudes d'Estat.

La nota aclareix que la resta de les entitats sota control del FROB (Catalunya Banc, Novagalicia Banc i Banc de València) "compleixen amb els requeriments de solvència i segueixen desenvolupant les seves activitats amb normalitat", i per això no necessiten cap injecció d'urgència com la que sí que requereix Bankia.

Temes:

Bankia