REGULACIÓ D'UN SECTOR MILIONARI
Els operadors de joc 'on line' hauran de tributar a Espanya
Els grups intenten escapar-se de pagar tributs creant noves societats
La llei del joc dóna l'opció al jugador de no identificar-se al començament

Imatge d’un consumidor jugant ’on line’. /
Després que el 14 de desembre passat finalitzés el termini per a la presentació de sol·licituds per a l'obtenció de llicències de jocon line, el Ministeri d'Economia ja compta amb 58 candidatures damunt de la taula i podria començar a concedir les primeres llicències a partir del 31 de març. La regulació del sector del joc, després de tres anys sense canvis, es va accelerar de forma important el 2011.
En tres mesos es va redactar el projecte de llei del joc (LRJ) i se'n va culminar el tràmit parlamentari. L'aprovació de la llei definitiva es va portar a terme al maig, mentre que la immensa majoria de la normativa de desenvolupament i l'obertura dels tràmits per a la presentació de sol·licituds de llicències es van portar a terme per Nadal.
La redacció del reglament es va realitzar de forma excessivament laxa i oberta respecte dels interessos dels operadors del joc on line, segons han denunciat fonts del sector. D'aquesta manera, el reglament dispensa una nul·la protecció respecte als menors i als addictes al joc. Així, l'article 26.1 del RD 1613/2011 disposa que «els operadors establiran els sistemes i mecanismes que facilitin la identificació dels participants en els jocs. Excepcionalment (...), la Comissió Nacional del Joc podrà autoritzar la participació sense la identificació prèvia dels participants».
De la mateixa manera, les esmenes transaccionals que es van introduir a la LRJ exigeixen com a requisit als sol·licitants de futures llicències de joc a la xarxa que tinguin al dia les seves obligacions fiscals. Es dóna la circumstància que la majoria de les societats de joc a través d'internet estan domiciliades en paradisos fiscals i, majoritàriament, a Gibraltar. Segons han explicat fonts del sector, als expedients que està tramitant la Direcció General d'Ordenació del Joc s'està permetent als operadors liquidar exclusivament la taxa de joc des del segon trimestre del 2011.
De fet, les empreses han actuat presentant societats de nova creació, i amb això han presentat els corresponents certificats emesos per l'Agència Tributària en els quals no consten antecedents fiscals.
MERCAT DE 700 MILIONS / Una vegada que el Govern concedeixi les primeres llicències, es podran posar en marxa pàgines web d'apostes, que fins ara no han tributat a Espanya pel fet que fins a l'entrada en vigor de la llei del joc el sector no estava regulat. Aquest nou mercat mourà al voltant de 700 milions d'euros el 2013, quan es consolidi l'oferta de jocs per internet.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia