Anar al contingut

DECLARACIONS DEL MINISTRE D'ECONOMIA

Portugal renuncia a l'alta velocitat per impulsar la connexió de mercaderies amb Europa

El Govern de Lisboa diu que la situació obliga a "racionalitzar" recursos i definir "prioritats" per ser més competitius

El ministre d'Economia de Portugal, Alvaro Santos Pereira, ha informat aquest divendres al Parlament lusità que el Govern encarrilarà els fons europeus destinats a la connexió d'alta velocitat ferroviària amb Madrid a construir una línia ferroviària de mercaderies que unirà el port de Sines amb Madrid i Europa, amb la finalitat de millorar la "competitivitat" de l'economia portuguesa.

"Per a nosaltres és molt important que Portugal tingui una línia de mercaderies lligada a Europa per marca europea", ha assenyalat en la presentació de les línies generals del pla estratègic de transports, que s'aprovarà dijous que ve en Consell de Ministres. Segons ha dit, la situació "difícil" en què es troba el país obliga a "racionalitzar" recursos i definir "prioritats".

Santos Pereira ha afirmat que l'estratègia del Govern passa per reduir els costos de les empreses portugueses en matèria d'exportacions. "La connexió amb el sistema de mercaderies de vitola europea és fonamental perquè la nostra economia sigui més competitiva", ha subratllat el ministre, que ha afirmat que compta amb el vistiplau de la Unió Europea en la reformulació del pla de transports.

"La Unió Europea està d'acord amb el Govern de Portugal a prestar serveis de velocitat alta en lloc d'alta velocitat. Preferim apostar per l'alta competitivitat en lloc de quedar-nos en fantasies sobre l'alta velocitat", ha destacat el ministre, reafirmant la intenció del nou Executiu conservador de Pedro Passos Coelho de suspendre la construcció de l'AVE entre Lisboa i Madrid.

L'ampliació del canal de Panamà

Segons ha explicat, la Comissió Europea ja va respondre favorablement al Govern lusità sobre canalitzar els recursos europeus de l'AVE per construir una línia ferroviària per al transport de mercaderies de "grans dimensions" des de Sines fins a Madrid, per després connectar amb Europa pel nord d'Espanya, concretament per Irun. "L'alta velocitat no ens donarà competitivitat", ha dit.

El ministre d'Economia lusità ha assegurat que els ports portuguesos de Sines i Porto tenen un "gran potencial" a partir de l'ampliació del canal de Panamà el 2014, i això explica la importància d'invertir a connectar els dos ports amb Europa passant per Espanya. Segons ha explicat, el Govern portuguès té previst invertir 2.500 milions d'euros, amb fons públics i privats, en la infraestructura portuària.

Per oferir-li la millor experiència possible estem canviant el nostre sistema de comentaris, que passa a ser Disqus, que gestiona 50 milions de comentaris en mitjans d'arreu del món cada mes. Ens disculpem si aquests primers dies hi ha algun procés extra de 'login' o si el servei no funciona al 100%.