inestabilitat dels mercats

Les borses europees es desplomen pels rumors sobre el deute de França i la patacada dels bancs

El mercat espanyol cau el 5%, França el 5,45% i Itàlia arriba al 6,7%

El Santander acaba com el pitjor valor de l'Ibex, amb unes pèrdues del 8,33%

Wall Street va tancar ahir gairebé en un 4%. / periodico

1
Es llegeix en minuts

La banca europea està a l'ull de l'huracà. El pànic continua, els rumors sobre la rebaixa de la qualificació del deute francès ha estès dubtes sobre els valors bancaris del Vell Continent i els mercats en el seu conjunt s'han desplomat en un ambient de serioses incerteses. L'Ibex ha acabat la sessió amb una retallada del 5%, però les caigudes han estat encara més grans a Alemanya, França i sobretot Itàlia, amb un ensorrament alarmant del 6,7%.

El rumor d'una retallada de rating de França, que tant Moody's com S&P han desmentit, ha encès la metxa de la por. Els bancs francesos han patit les conseqüències i les vendes de valors s'han desfermant en totes les borses europees. A Espanya, l'Ibex 35 ha viscut una nova jornada de pànic en què ha arribat a perdre la cota dels 8.000 punts.

Notícies relacionades

L'Ibex ha registrat la caiguda més forta des de maig del 2010 al baixar el 5,49%. Així, en la novena sessió consecutiva de pèrdues, el principal índex de la borsa espanyola ha anotat la caiguda més forta des del 12 de maig de 2010, estableix un nou mínim anual i un nivell desconegut des de l'abril del 2009, 7.966 punts. Les pèrdues acumulades aquest any pugen al 19,2%.

A Europa, amb l'euro a 1,417 dòlars, les principals places europees han registrat també forts descensos, que en el cas de Milà al tancar ha perdut el 6,65% i en el de París, el 5,45%, mentre que l'índex Euro Stoxx 50 es deixava al tancar el mercat espanyol un 4,8%, Frankfurt, un 4,32% i Londres, un 3,05%. Tots els grans valors del mercat espanyol han baixat. El pitjor de l'índex ha estat el Santander, amb un ensorrament del 8,33%. El BBVA ha caigut el 7,83%; Repsol, el 5,72%; Telefónica, el 5,69%, i Iberdrola, el 5,16%.