RESULTATS D'UNA DE LES EMPRESES LÍDERS DEL SECTOR AGROALIMENTARI

El Grup Codorníu repeteix vendes i resultats

La companyia va tancar l'exercici 2010/ 2011 amb un benefici d'uns 4,6 milions i unes vendes de 235 milions

La presidenta del Grup Codorníu, Mar Raventós, i el director general, Xavier Pagès, aquest dimecres, a Bodegas Bilbaínas, a Haro (la Rioja).

La presidenta del Grup Codorníu, Mar Raventós, i el director general, Xavier Pagès, aquest dimecres, a Bodegas Bilbaínas, a Haro (la Rioja). / ACN

1
Es llegeix en minuts
AGUSTÍ SALA / Haro (la Rioja)

Lacaiguda del consum es nota a tots els sectors. El Grup Codorníu va acabar la seva última campanya 2010/2011, que va finalitzar el mes passat, amb un nivell devendes i beneficis similar al de l'exercici anterior. El benefici va ser d'uns4,6 milions, i les vendes, de 235 milions, segons estima el director general,Xavier Pagès, a l'espera del tancament definitiu dels comptes.

En una trobada amb la premsa amb la presidenta del grup,Maria del Mar Raventós,Pagès ha destacat que un dels reptes de la companyia seràincrementar el pes de les seves exportacions, especialment cap a dos dels mercats amb més potencial en el sector dels vins, elsEUA i el Regne Unit. En l'actualitat, lesvendes a Espanya suposen la meitat del total. El ram del vi és en l'actualitat el 41% de la facturació total del grup.

Inversió en Bodegas Bilbaínas

Notícies relacionades

Pagèsassegura que la majoria de les seves marques han crescut per sobre de la mitjana del mercat. Destaca la seva filial de la Rioja,Bodegas Bilbaínas, amb seu aHaro (la Rioja), que l'últim exercici (juliol 2010-juny 2011) va registrar un benefici de 2,27 milions, el 5% més; i unes vendes de 12,9 milions, amb un increment del 10%. L'empresa ha invertit en aquesta companyia, de la qual té el 87% després de la seva adquisició el 1998, 27 milions d'euros.

Pagès manté l'estratègia de ser una "empresa de marques i valor", amb una important aportació de la innovació. És per això que han redoblat la seva aposta per les marques deBodegas Bilbaínas de gamma alta com Viña Pomal iLa Vicalanda, així com línies de vi ecològic com elZaco Ecológico o els criances de més valor, com Viña Zaco. La resta és elevar les exportacions d'aquests cellers, que actualment suposen el 22% del total, fins al voltant de la meitat.