ANUNCI A LA BORSA DE LONDRES

PC City estudia abandonar Espanya per la "debilitat" del mercat

El grup reconeix que l'evolució de les cadenes de botigues a Espanya ha estat "satisfactòria", però que el negoci és "actualment deficitari"

Logotip de la cadena de botigues d’informàtica PC City.

Logotip de la cadena de botigues d’informàtica PC City.

1
Es llegeix en minuts
EUROPA PRESS

El grup britànic Dixons Retail, propietari de la cadena de botigues d'informàtica PC City, ha anunciat aquest dimecres que està valorant la possibilitat d'abandonar Espanya davant els senyals de debilitat que mostra el mercat espanyol, segons ha informat en un comunicat remès a la Borsa de Londres.

"Amb l'entorn de consum a Espanya mostrant nous signes de debilitat, el grup ha iniciat un període d'anàlisi per estudiar totes les opcions possibles, que inclouen una potencial sortida de les operacions en establiments", explica. En aquesta línia, subratlla que, encara que l'evolució de les cadenes de botigues a Espanya ha estat "satisfactòria", el negoci és "actualment deficitari degut en part a la crisi econòmica", i afegeix que les previsions per al futur continuen sent incertes.

El director general de PC City España, Jorge Benlloch, ha reconegut que "la confiança dels consumidors en alguns dels mercats en què està present el grup, com és el cas d'Espanya, és fràgil i es preveu que continuï així en el futur pròxim".

Estalviar 5,7 milions d'euros en pèrdues

En aquest sentit, Benlloch explica que, amb el fi d'afrontar aquesta conjuntura i complir amb els objectius del seu pla de renovació i transformació, el grup "ha engegat un conjunt de mesures entre les quals es troba la revisió de les seves opcions a Espanya".

El grup estima que el final de les seves operacions a Espanya estalviaria a la companyia aproximadament 5 milions de lliurews (5,7 milions d'euros) en pèrdues en el benefici subjacent abans d'impostos en els exercicis 2010/2011 i 2011/2012.

Notícies relacionades

Així mateix, l'empresa també assenyala que la durada mitjana dels contractes d'arrendament de les 34 botigues que té a Espanya és inferior a quatre anys. En aquest sentit, el grup afegeix que realitzarà un nou anunci sobre el seu futur a Espanya quan el procés de revisió de les seves operacions en el mercat espanyol hagi acabat.

Aquesta decisió de Dixons s'emmarca en una estratègia posada en marxa per la companyia per adaptar-se a l'entorn de consum i garantir el desenvolupament del seu pla de renovació i transformació, fet que inclou centrar-se en els mercats i els formats decisius. Aquesta estratègia de la companyia també se centra en altres tres aspectes, com la generació d'efectiu, localitzar la despesa de capital en projectes de més rendibilitat i posar en marxa iniciatives addicionals de reducció de costos.