ECONOMIA SUBMERGIDA
El Congrés demana que es controlin els bitllets de 500 €
El Congrés dels Diputats va demanar ahir al Govern que aprofiti la presidència europea per impulsar mesures que millorin el control sobre els bitllets de 500 euros a la Unió Europea. La Comissió d’Economia del Congrés va aprovar per unanimitat una proposició no de llei presentada per ERC, que demana un protocol d’actuació sobre els moviments d’efectiu nacionals i transfronterers.
Aquest protocol serviria per investigar els vincles dels portadors o propietaris de bitllets de 500 euros amb activitats de blanqueig de capitals o d’economia submergida. ERC demanava impulsar el debat europeu sobre la paralització d’emissió i la retirada del mercat dels bitllets de 500 euros, que després de la negociació feta amb el PSOE es va quedar en una anàlisi sobre la seva utilització.
El portaveu d’ERC, Joan Ridao, va recordar que els bitllets de 500 euros representen el 62,7% de l’efectiu total distribuït, segons el Banc d’Espanya.
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- La dona sense pèls a la llengua
- Forta, valenta i decidida
- Era energia pura
- Bones notícies per a les famílies: Hisenda exonera amb més de 1.000 euros les famílies amb majors de 65 anys
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Maria José Valiente, psicòloga: "Si estàs malament a la feina, parla, no et rendeixis"
- Un subcampionat històric
- Escarabats, gentrificació i turistes al Gòtic
- L’Espanyol celebra el seu aniversari amb festa grossa
