La companyia de refrescos innova en els seus productes

Coca-Cola, també amb llet

La multinacional llança unes begudes carbonatades amb base làctia disponibles en quatre gustos

Batejades amb el nom de Vio, les estan tastant els consumidors nord-americans

Els envasos dels quatre gustos de llet descremada i amb gas.

Els envasos dels quatre gustos de llet descremada i amb gas. /

2
Es llegeix en minuts
EMILIO LÓPEZ ROMERO
NOVA YORK

Li han posat per nom Vio i de moment només es pot tastar als carrers de Nova York. La ciutat dels gratacels, gresol de races i cultures per excel·lència, ha tornat a ser la destinació elegida per la multinacional nord-americana per posar a prova una nova versió de les seves populars begudes carbonatades que ja està disponible per 1,7 euros en quatre delis (petits supermercats de barri) repartits per Chelsea, Harlem, l’Upper West Side i el Midtown de Manhattan.

La nova beguda ha estat desenvolupada als laboratoris que té la companyia a la seva seu central d’Atlanta i està composta per llet descremada, aigua carbonatada, unes quantes fruites i sucres naturals. Asseguren que no conté cap tipus de gust artificial, ni conservants ni endolcidors, i fins i tot es parla que ofereix un 15% de la ració diària que es necessita de calci i vitamina C, cosa que ha portat Coca-Cola a plantejar-se el llançament de Vio com una beguda nutricional encara que la quantitat de sucre per ampolla, 26 grams, és la mateixa que en qualsevol dels seus productes no dietètics.

Envàs cridaner

Aposta massa arriscada per alguns, una prova de la seva constant innovació i recerca de noves experiències per alguns altres, sigui com sigui és clar que Coca-Cola manté la seva línia i no vol deixar indiferent ningú. De moment poc més se sap de Vio, tret que la distribució es fa en una cridanera ampolla d’alumini de 80 centilitres que ajuda que la llet no es talli i en la qual prima el color blanc sobre el tradicional vermell que dominava en altres versions de begudes de l’empresa.

En tot cas, la multinacional ja ha contractat els serveis de l’agència de comunicació i relacions públiques Strategic Group, encarregada de preparar el que pot ser el llançament de la seva nova beguda de llet. De moment no hi ha cap data prevista i ara per ara només s’ha habilitat una pàgina web on s’anuncia l’aparició imminent de Vio. També hi ha planejada una sèrie d’esdeveniments en què es proposarà als assistents novaiorquesos continuar familiaritzant-se amb el producte.

El director de comunicació de la companyia, Ray Crokett, va explicar a aquest diari que els executius d’Atlanta estan esperant els resultats del període de proves a Nova York, que va començar el maig passat i del qual encara no hi ha una data concreta perquè es tanqui. El més probable és que posteriorment s’estengui a altres ciutats del país, i més tard als consumidors d’alguns altres mercats a l’estranger.

Notícies relacionades

Mentrestant, els experts del sector de les begudes carbonatades han rebut el nou producte de Coca-Cola amb divisió d’opinions. Al portal especialitzat BevNet.com hi ha qui destaca el «cos cremós» de les quatre variants a causa del seu alt component lacti, hi ha qui considera que cal beure-se’n una ampolla sencera per poder sentir el gust dolç i també n’hi ha que posen en dubte que la versió de pinya colada tindrà èxit perquè l’element coco és massa «predominant» i ja ha fracassat en una altra mena de begudes.

Si s’acaba llançant Vio al mercat global serà la primera vegada que Coca-Cola s’endinsa en el món de les begudes pasteuritzades, un projecte que la multinacional ja s’havia plantejat anteriorment però que mai no va arribar a tancar. Al començament de l’any 2001, l’empresa d’Atlanta, a través de la seva divisió de sucs Minute Maid, ja va estudiar la possibilitat d’introduir begudes làcties per a nens.