ANUNCI AL MOBILE WORLD CONGRESS
Skype operarà en els mòbils intel·ligents de Nokia a final d'any
El servei de comunicacions per internet Skype operarà en les terminals mòbils intel·ligents del model Nseries de Nokia a partir del tercer trimestre del 2009.
Segons l'acord de col·laboració entre els dos grups, anunciat avui en roda de premsa al Mobile World Congress que se celebra aquesta setmana a Barcelona, el model Nokia N97 serà el primer a incorporar el sistema Skype.
Així, mitjançant aquesta terminal, els usuaris podran accedir al servei i comprovar si els contactes estan connectats o no, de manera que es podran fer trucades gratuïtes entre usuaris de Skype a través de les tecnologies 3G i WLAN.
Canvi de paradigma al sector
El director d'operacions de Skype, Scott Durchslag, ha declarat que aquesta aliança "beneficia l'important nombre de clients de Nokia que ja utilitzaven Skype", fent-lo "més còmode, accessible i fàcil d'usar".
Durchslag ha comentat que l'objectiu de la firma que representa és estar disponible en les terminals intel·ligents de les companyies de telefonia mòbil més importants, com ja fan amb el model Xperia x1 de Sony Ericsson, que disposa d'una aplicació que permet usar el programa a través de Windows Mobile.
En aquest sentit, el directiu ha vaticinat un canvi de paradigma en la indústria de la telefonia mòbil i internet, que estarà "definida pelsoftwarei no pelhardware", com havia estat fins ara, i basada en la "comunicació multimodal". En la seva opinió, en el futur, els serveis de Skype estaran disponibles en tots els suports: televisió, mòbils, ordinadors i internet.
405 milions d'usuaris
El directiu de Skype ha definit els tres pilars de la companyia, que són les descàrregues de les aplicacions de Skype per a cel·lulars intel·ligents a través dels sistemes Android, Java i Windows Mobile; les descàrregues ja incorporades, com l'acord amb les Nseries de Nokia; i la funció com a operadora, a través dels telèfons mòbils de Skype, dels quals s'han venut unes 500.000 unitats des del seu llançament a la tardor del 2007.
Notícies relacionadesSkype --que és una companyia d'eBay-- és el servei més important de comunicacions per internet, amb més de 405 milions d'usuaris i uns ingressos per valor de 550 milions de dòlars (una mica més de 436 milions d'euros) el 2008, amb un creixement del 26% en l'últim trimestre del 2008 respecto a l'any anterior, segons han anunciat avui els seus màxims dirigents.
Durchslag ha ressaltat la "funció social" del servei Skype, ja que acosta les persones, en la seva opinió, "fins a límits inimaginables", i ha destacat que un 8% del total de trucades internacionals que es van fer a tot el món l'any passat van ser a través d'aquesta aplicació.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
