Digital Legends, Videojocs

El soci català d'Apple

L'estudi de Barcelona desenvolupa jocs per a l'iPhone i els mòbils de Nokia amb un equip internacional. S'enfronta a grans desenvolupaments amb l'ajuda del capital risc

Carrillo, president de Digital Legends.

Carrillo, president de Digital Legends.

3
Es llegeix en minuts
Carmen Jané
Carmen Jané

Redactora

Especialista en Periodista especialitzada en tecnologia, continguts digitals i elearning. Escric des de Última Hora.

ver +

El nom de Barcelona va sonar a la penúltima presentació d'Apple, quan entre les empreses que van anunciar nous productes per a l'iPhone es va colar Digital Legends. El president de la companyia, Xavier Carrillo, va mostrar en anglès davant tota l'audiència del Moscone Center, a San Francisco, i els milers de clients i periodistes connectats, les primeres imatges de Kroll, un videojoc que acaba d'arribar a l'Apple Store, amb les principals desenvolupadores de videojocs. Era el resultat, segons Carrillo, "d'una Operación Triunfo tecnològica", però també d'un treball llarg i constant que els ha portat, a més, a NC Soft i a Nokia.

La història, de fet, comença set anys abans, en una petita oficina de Barcelona, amb tres excomponents de Rebel Act, els desenvolupadors de Blade, un títol mític del videojoc espanyol per l'ambició i el llarguíssim temps de desenvolupament del producte. Ángel Cuñado, director de tecnologia; José Luis Vaello, director d'art, i Xavier Carrillo, director de desenvolupament, començaven a desenvolupar Nightfall Dragons, un joc d'acció per a PC amb aires orientals.

Buscant inversor

Però la realitat és, a vegades, obstinada, i després del desert inversor que es va produir a conseqüència de l'11-M el joc va ser abandonat en els racons del servidor a l'espera d'un projecte més factible: un joc de futbol de carrer que acabaria cancel.lat el juny del 2007 amb la crisi de NC Soft, el gran editor coreà, que l'havia arribat a presentar com una de les grans apostes de la temporada 2007.

Mentrestant, Digital Legends havia tingut una trobada d'aquelles providencials. La Salle, que els va donar suport financer gairebé des del principi, els va convidar a una conferència, amb tan bona sort que el company de taula era Liam Patton, responsable de màrqueting de la divisió de jocs de Nokia. Va quedar impressionat quan va veure el que l'empresa catalana era capaç de fer amb el motor gràfic d'un mòbil del 2002.

"La negociació va ser duríssima, i hi vam haver d'anar amb el nostre business angel perquè Nokia ens prengués seriosament", recorda Carrillo. El resultat va ser One, considerat per la crítica el millor joc de la difunta N-Gage, i la qualificació de first party de Nokia des del 2004. Ara mateix ultimen la nova versió del joc per a tots els telèfons d'alta gamma de la companyia i ja pensen en un nou projecte. I --les voltes que dóna la vida-- Patton s'acaba d'incorporar a la plantilla com a responsable de vendes.

Notícies relacionades

Durant el procés no només han après a tancar jocs, sinó a construir una empresa en un sector, el del videojoc, on cada cop es toquen quantitats més grans. "Al primer capitalista de risc que vam buscar li vam dir que no, amb dos milions d'euros sobre la taula, perquè ens imposava condicions inacceptables". Invertec, el fons de creació d'empreses de la Generalitat, els va donar el primer milió per a una demo. "Amb el mòbil hi ha menys risc financer que amb el PC o la consola. Per això hem hagut de reconvertir la companyia", assenyala Carrillo.

Per fer-ho, van crear un equip de vuit persones (per a una plantilla de 27) que es dediquen a R+D, i sobre aquestes pivoten equips petits que fan les adaptacions per a cada suport. Per això els van poder enviar una mostra a Apple quan un representant els va demanar referències després d'haver sol.licitat el kit de desenvolupament a la web. I un mes després eren a Cupertino.