RADIOGRAFIA DE LA VENDA DE VOLS I HOTELS A TRAVÉS DE LA XARXA
El 70% de les webs de viatges usen ofertes falses per captar clients
Un estudi només aprova cinc dels 13 portals d'internet analitzats
El temps mitjà que es necessita per contractar una sortida és de 13 minuts

Una internauta.
En plena època vacacional la contractació de viatges per internet és la triada per gairebé la meitat dels turistes. Però no és or tot el que llu: el 70% dels portals del ram fan servir ofertes enganyoses per captar l'atenció de l'usuari. O el que és el mateix: aquell paquet vacacional anunciat a la pàgina principal de vol més hotel a la ciutat somiada costa, al final de tota l'operació, molt més del que s'havia promès.
La consultora King-eClient ha analitzat 13 portals d'internet de venda de vols i hotels per radiografiar el sector. La conclusió és que els portals de viatges "juguen a la primera divisió de les pàgines d'internet", però que els queda "molt camí per recórrer per arribar a ser les que presten millors serveis", va explicar el conseller delegat de la consultora, José Luis Infiesta.
LLUNY DE LA WEB 2.0
"Les webs analitzades aproven en eficàcia i disseny, i denoten un cert nivell de maduresa. Però han de millorar fotos, visites virtuals, esdeveniments relacionats, atenció al client i acostar-se al model de web 2.0", va assegurar.
Un consultor de la companyia, amb un grup de 10 internautes, va portar a terme el procés de compra d'un vol més hotel en cada un dels 13 portals, i van puntuar aspectes com per exemple disseny de la pàgina, ressenyes d'hotels, temps necessitat i llengües disponibles (només dos d'aquests portals tenien el català). Cinc de les 13 pàgines aproven: Travelocity (7,0 sobre 10 de nota), Orbitz (7,0), Marsans (5,8), Expedia (5,5) i Iberia (5,0). A continuació se situen Rumbo (4,9), Edreams (4,7), Air Europa (4,7), Vueling (4,5), Spanair (4,5), Atrápalo (4,6), Viajar (4,2) i Terminal A (4,2).
La consultora ha prestat especial atenció a la publicitat enganyosa, i encara que "totes les pàgines consultades la practiquen en més o menys mesura", segons Infiesta, l'estudi conclou que en set de cada 10 portals és una pràctica habitual. Les que més "usen i de vegades abusen" d'aquesta tècnica són les webs de Spanair, Air Europa i Marsans, mentre que les que ofereixen promocions que més s'acosten al preu final són Orbitz, Travelocity, Expedia i Terminal A.
Un exemple: ahir una de les pàgines oferia en portada vol i hotel de tres estrelles a Frankfurt, quatre nits, per 288 euros. Si es feia el procés, del 14 al 18 d'agost, el preu final era de 324,43 euros.
FALTA DE SENSIBILITAT
"Hi ha poca sensibilitat davant l'ús de les ofertes enganyoses", va assegurar Infiesta. El pitjor és que el client "assumeix" que les ofertes no són certes, una cosa "perillosa" per al futur del sector. El conseller delegat de la consultora també va destacar que, a més d'haver de sumar en molts casos taxes i despeses de tramitació i de reserva, en algunes ofertes hi ha restriccions segons època o hotel.
Tot i això, l'anàlisi que fan del sector és positiva, ja que els portals són fàcils d'utilitzar i eficaços: el temps mitjà que es necessita per contractar un viatge és de 13 minuts (la paciència de l'usuari s'esgota als 20 minuts) i la mitjana de clics necessaris, vuit. L'atenció al client és "justa" i, sobretot, es troba a faltar la possibilitat que els usuaris hipenginfotos i opinions dels establiments.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia