Decathlon, Cadena d'articles esportius

Magatzem intercontinental al Prat

La multinacional francesa centralitza en unes noves instal.lacions a la vora del port de Barcelona les importacions dels productes que ven en més de 400 botigues al món

Prova d’habilitat amb bicicletes al nou magatzem, ahir.

Prova d’habilitat amb bicicletes al nou magatzem, ahir. / RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES
BARCELONA

Des d'ahir, la multinacional francesa d'articles esportius Decathlon té un nou punt estratègic al mapa. A més de la seu central a Villeneuve-d'Ascq (al nord de França, a prop de Lilla), el Prat ocupa un lloc de privilegi gràcies a la inauguració del primer magatzem intercontinental centralitzat. A les instal.lacions de la nova zona logística del port de Barcelona, hi arribaran uns 6.000 contenidors cada any que enviaran els 2.500 proveïdors del grup situats en 18 països.

Les 7.700 tones de material esportiu que entraran per les 75 portes del centre són classificades i reexpedides a les més de 400 botigues de Decathlon al món. En termes aeroportuaris, el magatzem del Prat --que té una plantilla de 300 persones-- és per a la cadena un hub. La principal connexió és amb Àsia, d'on procedeix el 40% de la producció.

Catalunya es va imposar a vuit regions més que competien per albergar unes instal.lacions de 48.000 metres quadrats que han suposat una inversió de 33 milions d'euros. Entre els rivals hi havia altres ports espanyols i del Mediterrani, inclosos alguns de França.

La ubicació, decisiva

El factor que va fer inclinar la balança a favor de Barcelona no van ser els costos, segons va dir Michel d'Humières, director general del grup a Espanya, sinó la ubicació: "Estem molt a prop dels vaixells i també d'Europa en un emplaçament que té molt potencial".

Dels 33 milions que ha costat el projecte, Decathlon, que està en règim de lloguer a la zona portuària, n'ha desemborsat cinc. Els 28 restants han anat a càrrec de Cilsa, l'operador logístic del grup Abertis.

En la inauguració oficial del centre celebrada ahir, la direcció de Decathlon va estar acompanyada pel president de la Generalitat, José Montilla, el president de l'Autoritat Portuària, Jordi Valls, i l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor. Montilla va destacar la "nova demostració de confiança" a Catalunya per part de la companyia.

Des de l'obertura de la primera botiga el 1992, situada al barri de Montigalà de Badalona, Decathlon ja té 57 centres comercials a Espanya --van facturar 900 milions el 2007-- i 9.000 treballadors. Catalunya concentra 13 d'aquestes botigues, amb uns ingressos de 300 milions d'euros; a més a més de dos magatzems d'una mida més reduïda, el nou centre logístic del Prat i oficines per a serveis interns que sumen una plantilla de 2.635 treballadors.

Notícies relacionades

L'aposta de l'empresa francesa per Espanya, que és el seu segon mercat, no s'acaba aquí. El país es pot beneficiar de noves oportunitats comercials i fins i tot de producció. Decathlon, que està a punt d'obrir dues botigues a Vic (Osona) i Vícar (Almeria), aposta per un nou format comercial de 10.000 metres quadrats que converteix el centre en una mena de parc esportiu en què els clients poden provar els productes. Però el directiu de Decathlon va lamentar que la normativa que limita els hipermercats els impedeix promoure aquest tipus de centres a Catalunya.

Espanya també es pot beneficiar de la nova estratègia del grup d'augmentar la producció a Europa per reduir el temps de resposta a les necessitats del mercat. Després de la posada en marxa d'una planta de bicicletes al nord de França, Espanya té possibilitats d'albergar algun dels nous centres productius propis del grup, segons informa Michel d'Humières.

Temes:

Decathlon