ESTRATÈGIES COMERCIALS EN EL MERCAT AUTOMOBILÍSTIC

L'Altea XL encapçala les vendes de taxis gràcies a les ofertes de Seat

El descompte del 20% atrau el 40% dels taxistes de BCN que canvien el cotxe

La matriculació de flotes frena la caiguda de les transaccions d'altres versions

Un taxi del model Seat Altea circula per Barcelona, ahir.

Un taxi del model Seat Altea circula per Barcelona, ahir. / JULIO CARBÓ

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES
BARCELONA

En menys d'un any, Seat ha aconseguit que el model Altea XL s'hagi situat en el primer lloc del podi dels cotxes preferits pels taxistes de Barcelona. Gairebé el 40% dels vehicles matriculats per a la seva utilització com a taxis a la ciutat el desembre i el gener passats van correspondre al monovolum fabricat a Martorell, circumstància que contribueix a suavitzar el descens de les vendes del sector. La diferència del 20% en relació amb el preu oficial del cotxe al mercat ha convertit l'Altea XL en un dels automòbils més barats per als taxistes.

La tarifa bàsica és de 16.320 euros, 4.358 per sota del preu de catàleg de la versió amb el mateix motor dièsel de 105 cavalls. Si es tracta de la versió amb motor de gas, costa 14.900 euros, segons les promocions d'algun concessionari de la marca espanyola.

El bon resultat del monovolum de Seat (amb 102 unitats venudes entre els mesos de desembre i de gener) deixa a molta distància la resta de models preferits pels taxistes, segons les dades de l'Institut Metropolità del Taxi. En segon lloc hi figura l'Skoda Octavia (35) i el Seat Alhambra (34). Amb les dades acumulades fins al febrer de tota la flota de taxis de Barcelona, l'Altea XL ocupa el novè lloc de la classificació de 387 cotxes matriculats des que es va homologar per al transport públic la primavera del 2007. La primera posició la manté l'Skoda, amb 1.723 taxis circulant.

EL PREU, DECISIU

Un dels posseïdors d'un taxi Altea XL, Alfredo Bartra, va destacar a aquest diari que el preu va ser decisiu a l'hora de decantar-se pel cotxe. "He comprat el model bàsic, perquè no necessito més equipament, i és uns 3.000 euros més barat que l'Skoda Octavia", va indicar aquest taxista, que subratlla la millora estètica i d'amplitud respecte al Toledo.

Notícies relacionades

L'acceptació del nou monovolum ha enfonsat les vendes del Toledo entre els taxistes barcelonins, que només van adquirir set cotxes d'una versió que s'havia convertit en una de les de més èxit també pels descomptes. Des de l'aparició del polè- mic Toledo actual, 872 taxistes l'han comprat.

Les ofertes per als taxistes de la capital catalana, que s'estenen a Madrid i altres grans ciutats, i a altres flotes són una part cada vegada més important de les vendes del model. La companyia té previst fabricar unes 80.000 unitats d'aquest vehicle, que inclouen l'Altea i les versions XL i Freetrack (4x4). Fonts sindicals van indicar que les vendes del XL en els dos primers mesos superen les previsions, encara que les de l'Altea estan per sota.