la tendència

ÈXIT DE LES XARXES SOCIALS

1
Es llegeix en minuts

La "socialització" també arriba als telèfons mòbils, perquè, segons dades de Nokia, el 20% del trànsit d'internet el concentren xarxes socials com Youtube, MySpace o Facebook. Només aquesta última ja té més de sis milions d'usuaris actius en telèfons mòbils, quan fa quatre mesos en tenia quatre, per 64 milions d'usuaris que té la versió de PC. La companyia "aposta pel telèfon" per a la seva expansió internacional, amb una aplicació pròpia accessible des de qualsevol operador que també estarà disponible en espanyol, català, basc i gallec. "Cada dia els usuaris utilitzaran més el mòbil i menys el PC", va explicar el director de la divisió de mòbil, Jed Stremel.

Vodafone té versions de MySpace i Bebo per a mòbils. I Telefónica té un prototip per relacionar-se amb Second Life des del terminal. L'operadora ultima un servei d'àlter egos per al mòbil en forma de personatges animats, els Biyus, amb què l'usuari s'identificarà davant els seus contactes i que es podran canviar diàriament.