REGULACIÓ DE LA BANDA AMPLA
La CMT fa que Telefónica abaixi l'ADSL a altres operadores
La rebaixa influirà en el preu a clients i en els marges empresarials
La Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT) va prendre ahir una de les primeres mesures per rebaixar el preu de l'ADSL a Espanya, després de l'informe de situació que va presentar fa dues setmanes, en plena polèmica amb Brussel.les per les tarifes de la banda ampla.
L'organisme regulador va aprovar l'oferta de referència de línies llogades (ORLA) de Telefónica, que regula el preu al qual l'operadora dominant ofereix els serveis de connexió amb les seves xarxes troncals a altres operadores, incloses les línies tradicionals i les d'Ethernet, que són les xarxes de dades, "amb un ample de banda garantit i simètric". Aquest últim punt suposa una novetat entre els organismes reguladors europeus, que gairebé no l'apliquen.
Els nous preus preveuen una rebaixa del 13% en les línies més lentes, de 64 quilobits per segon (kbps); un 33% en les de 3 megabits per segon (mbps) i el 47% per a les d'entre 34 i 155 mbps. En el cas de línia Ethernet, la CMT divideix el preu segons la distància des de les centrals de Telefónica fins a la de l'operador que l'arrenda.
DOBLE INTENCIÓ
La intenció de l'organisme que presideix Reinaldo Rodríguez és doble. Per una part, augmentar el benefici de les empreses contractants, i per una altra, que aquesta rebaixa es pugui traslladar als consumidors en forma de preus més baixos, apartat sobre el qual la CMT no té competències.
Els nous preus es recolzen en l'informe sobre el preu de la banda ampla que va presentar l'organisme regulador fa dues setmanes, i que situava la franja que més es rebaixa ara (la de 144 Kbps-199 Mbps) com la més cara per a les butxaques espanyoles, ja que estava un 4% per sobre de la mitjana europea, ajustada per paritat de poder adquisitiu.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia