PUGNA PER LES QUOTES DE MERCAT EN EL SECTOR DE L'ALIMENTACIÓ

Don Simón perd l'última batalla publicitària amb Pascual

Autocontrol decideix que la comparació dels dos sucs és enganyosa i il.legal

1
Es llegeix en minuts
FRANCISCO J. DE PALACIO / MADRID

L'organisme d'autoregulació publicitària Autocontrol ha intervingut en l'última batalla entre els sucs Don Simón i els de Leche Pascual al dictaminar que els anuncis del primer són enganyosos i no són legals perquè aquest producte no és "100% natural". La resolució és la conseqüència d'un altre anunci de televisió que comparava les dues marques.

El 7 de maig passat, Autocontrol va rebre una denúncia pels anuncis de l'empresa J. García Carrión, comercialitzadora de la marca Don Simón. No és la primera vegada que els publicitaris utilitzen el sistema de comparar productes amb els seus competidors encara que a Espanya no sol ser molt habitual perquè pot provocar problemes amb les normes del Codi de Conducta Publicitària.

L'anunci deia: "Les coses clares. Als sucs refrigerats pot trobar, entre les varietats de Pascual, el suc amb sucre afegit... o suc Don Simón 100% natural, sense afegir-hi res. Don Simón, tan sols suc espremut".

RECLAMACIÓ

Leche Pascual va presentar una reclamació davant Autocontrol acusant García Carrión d'infringir les normes de publicitat comparativa, de denigrar la marca, d'explotar el prestigi aliè, d'il.legalitat i engany.

En principi, la secció primera del Jurat d'Autocontrol va estimar el recurs però només respecte a les dues últimes acusacions. El 21 de juny passat, el ple del jurat va resoldre el recurs d'alçada de Leche Pascual i es va ratificar en els dos càrrecs.

Autocontrol considera que els dos productes són comparables i que no és denigrant dir que un porta sucre afegit. Però en canvi, resol que realment Zumos Don Simón no és un producte "natural", ja que està sotmès a un tractament tèrmic.

DOCTRINA

Notícies relacionades

El jurat acorda que la publicitat és enganyosa i contrària a la doctrina de l'Institut Nacional de Consum, ja que el consumidor pot entendre que es tracta d'un suc obtingut "directament de les fruites i consumit en el mateix estat en què s'obté després del corresponent espremut".

El director de desenvolupament del Grupo Leche Pascual, César Díaz, va explicar que "la seva marca està guanyant quota en el mercat d'espremuts i Don Simón ha respost amb una estratègia publicitària molt agressiva". Per la seva part, García Carrión va afirmar que Autocontrol no l'obliga a treure l'anunci, sinó tan sols a retirar l'eslògan "100% natural".