SUSPESA LA COTITZACIÓ
Els principals accionistes de Metrovacesa acorden la separació de l'empresa en dues entitats
Rivero i Soler es convertiran en accionistes de referència de Gecina, i la família Sanahuja controlarà l'empresa matriu
El president de Metrovacesa, Joaquín Rivero, l'empresari i també accionista Juan Bautista Soler i els Sanahuja han acordat la separació empresarial i societària de la immobiliària en dues entitats, segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
La CNMV ha decidit suspendre cautelarment la negociació de Metrovacesa abans de l'obertura de la borsa. L'aixecament de la suspensió es portarà a terme quan l'organisme recopili prou dades sobre les informacions aparegudes a la premsa relatives al fet que el president de la companyia, Joaquín Rivero, i la família Sanahuja han arribat a un acord per repartir-se l'empresa.
Partició
Metrovacesa mantindrà els negocis immobiliaris centrats a Espanya, però també serà propietària d'un patrimoni de lloguer a França (part de l'actual patrimoni de Gecina). La família Sanahuja incrementarà encara més la seva posició actual de referència de Metrovacesa, on controla actualment un 39,6% del capital.
Per un altre costat, la segona entitat, Gecina, es quedarà amb els negocis immobiliaris centrats a França, i els seus accionistes tamné ho seran d'una nova societat espanyola, propietària de diversos actius d'oficines de lloguer a Espanya (part de l'actual patrimoni de Metrovacesa). Rivero i Soler es convertiran en accionistes de referència d'aquesta segona societat.
Els acords contemplen una sèrie d'operacions corporatives per aconseguir el desdoblament i la separació efectiva de les dues societats i els seus actius que en el futur seran completament independents.
Tracte igualitari als accionistes
Aquestes operacions garantiran que els accionistes minoritaris de Metrovacesa puguin optar per participar, en el futur, en una, en l'altra o en les dues societats. Així mateix, garantiran el tracte igualitari als actuals accionistes minoritaris de Gecina.
D'aquesta forma, els accionistes de referència, enfrontats des del febrer del 2006, resolen les seves diferències pel control de la companyia.
El procés d'ofertes competidores sobre les accions de Metrovacesa durant l'any 2006 va conduir, segons la immobiliària, a una situació accionarial que ha produït en l'òrgan de govern de la societat discrepàncies derivades de diferents concepcions sobre el model de desenvolupament social, defensades des de posicions accionarials de referència molt significatives.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Medi ambient La desembocadura del Besòs tindrà llacunes a partir del 2028
- Entrevista Pablo Duchement, pèrit judicial: «No tot el ‘bullying’ és una qüestió d’autoestima, hi ha nens que són psicòpates»
- Protesta Els taxistes desconvoquen l’aturada d’aquest dimarts pel patrocini d’Uber al Barça
- Música El ‘setlist’ i les col·laboracions de ‘Lux’, el nou disc de Rosalía: de Björk a Sílvia Pérez Cruz i l’Escolania de Montserrat
- Entrevista Juan Zamora: «Vaig inserir cèl·lules del meu cor a espinacs, i seguien bategant»
- Pateix un ictus ingressada al Trueta i no li detecten fins al cap de tres dies