CANVIS EN LES ESTRATÈGIES COMERCIALS

Caprabo es reinventa

La cadena inaugura a L'Illa un nou format de botiga en el marc d'un pla per millorar el compte de resultats

La firma invertirà 145 milions en tres anys

2
Es llegeix en minuts
AGUSTÍ SALA / BARCELONA

A l'entrar al Caprabo de L'Illa Diagonal de Barcelona ja no hi ha uns xandalls i un cert aire de desordre. S'ha fet una transformació radical, una reinvenció del model per oferir"una nova experiència de compra per al client",segons Manuel Cumplido, directiu de la cadena que pertany a les famílies Carbó, Botet i Elías.

"Està molt bé el canvi. Tot està més ben exposat i ordenat". Carmen Marsiñach, clienta de la botiga, es va mostrar sorpresa ahir amb la nova imatge de l'establiment, obert amb el seu nou aspecte des del dia 28 d'agost. El centre, el més gran de Caprabo a Catalunya, s'ha distribuït en tres espais: el producte fresc i els envasats a l'entrada, el celler i la perfumeria al fons i el basar a la dreta. Cada àrea té decoració, colors i il.luminació propis.

El celler és un bon exemple de la nova presentació: llum més reposada, de to groguenc,"perquè el client trobi un ambient més tranquil i s'ho pugui prendre amb calma",afirma Cumplido. Una cosa molt semblant passa a la zona de perfumeria.

Passeig de descomptes

Hi ha també un passeig central amb totes les ofertes i les promocions per acabar amb la imatge"tòpica"que és una cadena cara."El grup ha fet un gran esforç per abaixar preus i els ha unificat en tota la seva xarxa",afirma una portaveu.

L'objectiu de la transformació, que ha costat 2,5 milions d'euros, i que es va fer durant tres setmanes d'agost, ha estat"potenciar el producte fresc i fer la compra més àgil, còmoda i funcional".En resum, per augmentar les vendes i millorar els resultats. Els passadissos són més amples, els lineals tenen un nou disseny amb un mobiliari més baix i funcional i hi ha una millor visibilitat general.

Hi ha a més una ampliació d'assortiment amb representació de les marques líders."L'estructura de la botiga és molt més ordenada i és cert que hi ha més marques",corrobora Yolanda Giménez, encarregada de proveir els lineals de la zona de conserves i una de les 100 persones que treballen al centre.

Notícies relacionades

Un altre dels canvis s'ha produït als refrigerats,"que s'han incrementat perquè el consumidor cada vegada compra menys conserves i més productes d'aquesta mena",diu Cumplido. Els canvis, que estan basats en estudis de mercat, han agradat. Joan Escapa, un altre client, va destacar"la peixateria i la lluminositat, encara que gairebé ha desaparegut la carnisseria de taulell en favor dels productes envasats".

El de L'Illa és el model que s'implantarà als 300 establiments de la cadena i que suposarà una inversió de 145 milions en tres anys. La transformació s'ha fet en col.laboració amb la firma holandesa Jos De Vries i s'inspira en els models comercials britànic i holandès. Forma part del pla per remuntar les pèrdues de 32,5 milions del 2005. Les famílies fundadores i La Caixa, que té el 20% del grup, van subscriure recentment una ampliació de capital de 60 milions.