10 DIBUIXANTS DE CÒMIC FAN UN ESBÓS DE L'OFICI
Kenny Ruiz: "Les xarxes socials no fan diferències entre format"
(Alacant, 1980) Va estudiar a l’escola Joso, va treballar per a Disney i per a editorials espanyoles i franceses. Amb 'Dos espadas', Kenny Ruiz demostra que no és necessari ser japonès per fer bon manga.

absanchez33696116 dominical 711 tema comic160428163233

¿Quan va començar a pintar alguna cosa en la vida? Quan em van donar un llapis.
¿Com es dibuixaria a si mateix? Amb els cabells de punta i mossegant un llapis.
La seva frase de bafarada favorita. “Akira vindrà” (l’he dit a la babalà, no m’aprenc de memòria les bafarades).
¿Quantes hores treballa al dia? Entre 8 i 10.
¿Projectes? En producció, un manga de Sci Fi amb Víctor Santos.
Prengui-li el pols al món del còmic. ¿Pressió arterial? Pausada però forta.
Els lectors de còmics són... Qualsevol a qui n’hi caigui un a les mans.
¿Per a què serveixen els còmics? Per viure més coses.
¿On hi ha ara el negoci? Lluny de mi.
Els il·lustradors tenen l’aparador d’Instagram. ¿Vostès? També, i Pinterest, i Tumblr, qualsevol xarxa social, igual que ells. En realitat no hi ha un “ells” , les xarxes socials no fan diferències entre format.
¿Què tenen en comú els dibuixants de còmic avui? Som tossuts.
¿Pinten més els homes o les dones? Pinta qui ho vulgui fer, els llapis tampoc fan diferències.
¿El més surrealista que li ha passat? Colar-me als premis Eisner de San Diego per un concurs de tires còmiques del diari 'Avui' que vam guanyar Marcos Mesa i jo. Els vaig convèncer que a la carta que notificava el premi hi posava clarament en català que teníem dret a entrar a la cerimònia.
¿El lloc més estrany on ha vist un dels seus dibuixos? El Teatro Real de Madrid. Vaig fer un còmic que va servir d’escenografia d’'Historia de un soldado', de Stravinsky. Va ser demencial, encara em costa creure que fos allà, envoltat d’aquells genis de la música, rebent aplaudiments. El públic... tampoc fa diferències.
Notícies relacionades¿Quin és el futur del còmic? Adaptar-se, com el de tots nosaltres.
Un còmic per devorar. 'Grendel Tales. Guerra de Clanes', de Makan i Biukovic.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- BAIXA AMB RECANVIS El Barça perd Balde per una lesió muscular
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- LA NOVA TEMPORADA El futbol espanyol explota noves vies d’ingressos per reduir la seva dependència de la TV i els traspassos
- Salut mental El 15% dels adolescents espanyols confessen que han intentat suïcidar-se
- Cimera a Bèlgica Puigdemont nega davant Junts haver abordat els Pressupostos de Sánchez amb Illa