10 DIBUIXANTS DE CÒMIC FAN UN ESBÓS DE L'OFICI
Kenny Ruiz: "Les xarxes socials no fan diferències entre format"
(Alacant, 1980) Va estudiar a l’escola Joso, va treballar per a Disney i per a editorials espanyoles i franceses. Amb 'Dos espadas', Kenny Ruiz demostra que no és necessari ser japonès per fer bon manga.
absanchez33696116 dominical 711 tema comic160428163233
¿Quan va començar a pintar alguna cosa en la vida? Quan em van donar un llapis.
¿Com es dibuixaria a si mateix? Amb els cabells de punta i mossegant un llapis.
La seva frase de bafarada favorita. “Akira vindrà” (l’he dit a la babalà, no m’aprenc de memòria les bafarades).
¿Quantes hores treballa al dia? Entre 8 i 10.
¿Projectes? En producció, un manga de Sci Fi amb Víctor Santos.
Prengui-li el pols al món del còmic. ¿Pressió arterial? Pausada però forta.
Els lectors de còmics són... Qualsevol a qui n’hi caigui un a les mans.
¿Per a què serveixen els còmics? Per viure més coses.
¿On hi ha ara el negoci? Lluny de mi.
Els il·lustradors tenen l’aparador d’Instagram. ¿Vostès? També, i Pinterest, i Tumblr, qualsevol xarxa social, igual que ells. En realitat no hi ha un “ells” , les xarxes socials no fan diferències entre format.
¿Què tenen en comú els dibuixants de còmic avui? Som tossuts.
¿Pinten més els homes o les dones? Pinta qui ho vulgui fer, els llapis tampoc fan diferències.
¿El més surrealista que li ha passat? Colar-me als premis Eisner de San Diego per un concurs de tires còmiques del diari 'Avui' que vam guanyar Marcos Mesa i jo. Els vaig convèncer que a la carta que notificava el premi hi posava clarament en català que teníem dret a entrar a la cerimònia.
¿El lloc més estrany on ha vist un dels seus dibuixos? El Teatro Real de Madrid. Vaig fer un còmic que va servir d’escenografia d’'Historia de un soldado', de Stravinsky. Va ser demencial, encara em costa creure que fos allà, envoltat d’aquells genis de la música, rebent aplaudiments. El públic... tampoc fa diferències.
Notícies relacionades¿Quin és el futur del còmic? Adaptar-se, com el de tots nosaltres.
Un còmic per devorar. 'Grendel Tales. Guerra de Clanes', de Makan i Biukovic.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- El SEPE paga 600 euros a qui completi cursos gratuïts el 2025: requisits i com sol·licitar-los
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- A Vilablareix Josep Roca lamenta l'incendi al Mas Marroch però assegura que veuen "el foc i el fum com a punt de partida de la creació"
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- Agressió sexual Una funcionària de Lledoners es veu obligada a coincidir amb l'intern que la va agredir sexualment
