El bany de Guillermina Baeza
Guillermina Baeza i la seva filla Belén Larruy són l'ànima d'una firma de banyadors que aquesta temporada recrea l'univers de les 'pin ups'

Guillermina Baeza i la seva filla Belén Larruy. Foto: Julio Carbó
La festa desfilada que Guillermina Baeza ofereix a l¿hotel La Florida, al Tibidabo, s¿ha convertit en un esdeveniment social de l¿arrencada de l¿estiu barceloní. “Aquesta cita ens va molt bé per recolzar el punt de venda en el moment àlgid”, diuen mare i filla, que s¿alternaran al llarg d¿aquesta conversa, al seu estudi del barri de Sarrià. Perquè sí, a aquestes altures el biquini o el banyador ja estan a punt per fer-los servir. “Aquesta col·lecció es va presentar fa mesos mesos a la Madrid Fashion Week. Estem treballant ja amb la següent col·lecció”.
Guillermina Baeza mira aquest estiu de reüll cap a les pin ups, aquelles noies de postures suggerents.“Per a una firma amb una llarga trajectòria com la nostra, revisar el passat sempre és estimulant. A nosaltres no ens fa falta veure llibres ni pel·lícules, ho tenim tot al cap”, asseguren.
“Per recrear aquestes dones de pòster, recorrem als estampats i als canvis de color: vermells, roses, verds, blaus... i al blanc i negre, que sempre hi és present. Els patrons també estan molt definits: les calcetes són més aviat altes i hem utilitzat molt cèrcol i molta copa balconette. Els paraula d¿honor també porten copa a dins, per realçar el pit”. En bany se segueix la tendència del push up. “Encara que nosaltres no el forcem, perquè ens sembla exagerat”.
Entrar pels ulls
En peces tan mínimes, el patró ho és tot. “Una dona es pot enamorar d¿un biquini pels ulls, però si no li queda bé, oblida-te¿n. S¿ha de sentir lliure i nedar, és clar”, explica Guillermina. “Sempre pensem en bases de patrons que funcionen per al màxim nombre de cossos diferents”, afegeix Belén, que imparteix classes a l¿Escola Superior de Disseny Felicidad Duce.
Una col·lecció són 30 o com a molt 40 referències. “Anys enrere fèiem col·leccions amb més de 100 models, però és millor afinar més. Al produir a fora has de concentrar més la quantitat, el mercat et fa anar al que és segur i al final t¿adones que en presentes 30 però se¿n venen bé la meitat. Per tant, més val que l¿encertis des del principi”.
Totes dues tenen molt clar que la passarel·la ha de tenir el seu perfecte reflex en les botigues. “Des de fa sis campanyes, vam decidir que el mateix biquini que portava la model és el que havia de trobar després la noia jove o la senyora a la venda. Per exemple, vam deixar una mica de costat els triquinis. És una peça difícil, deixa unes marques de sol estranyes i només queda bé si tens un cos molt ben fet”, expliquen.
Veient el biquini d¿aquesta temporada amb què posen a la foto de la dreta, amb els seus quadros vichy vermells, a un l¿assalta un comentari. “Sí, és veritat. Podria passar per una peça vintage nostra. Hi ha coses que es mantenen: les llunes, els estampats paisley sempre hi seran. La peça és molt mona i té molt èxit”.
Una col·lecció de bany de Guillermina Baeza s¿inicia amb la idea que totes dues es formen i amb les bases de teixits que troben. “Els teixits els veiem a la fira tèxtil Première Vision, la millor del món, a París. I a Índigo, que és una mostra paral·lela de dibuixos, que pots comprar per fer després l¿estampació més exclusiva. També tenim alguns proveïdors italians que fan estampats”, expliquen.
¿Segueixen les tendències? La Guillermina respon: “Jo sóc bastant lliure i anàrquica”. “Ella és molt transgressora. Ens compenetrem bé i les seves idees són benvingudes”, assegura la Belén. Ho fa mirant la seva mare, una dona que va conèixer el Tànger més cosmopolita, que va fer del seu nom una marca a la Barcelona dels 60 i que, si ha de triar una platja, es queda amb les de Formentera.
Nova col·lecció per a Mango
Després de la bona acollida de la primera col·laboració de Guillermina Baeza amb Mango Touch, aquest estiu la firma catalana repeteix amb una col·lecció composta per 10 biquinis i 2 banyadors. "Per a la nostra marca ha estat molt important aquesta col·laboració perquè ens ha donat a conèixer a un públic més ampli", reconeixen. Com a mostra, un biquini amb estampat de serp multicolor en teixit laminat brillant amb vores frunzides que costa 45,99 euros, i un banyador amb estampat zig-zag, de 55,99 euros.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia