Campanya de la renda 2022
Hisenda comença a trucar per telèfon
¿Quins serveis ofereix la hisenda catalana per a l’IRPF?
Comença la campanya de l’IRPF amb més diferències territorials en la tributació dels salaris

Aquest divendres, 5 de maig, comencen les trucades d’Hisenda per elaborar la declaració de la renda 2022 per telèfon als que ho hagin sol·licitat. El termini per formar part del denominat pla ‘Li truquem’ va començar ahir dimecres, dia 3, i es prolongarà fins al 29 de juny. En la campanya passada es van fer amb aquest mètode 1.076.000 declaracions i va continuar sent la via principal d’assistència personalitzada al contribuent.
El termini de presentació d’aquesta campanya finalitzarà el 30 de juny per a declaracions tant a ingressar com a tornar. De tota manera, el termini en les declaracions a ingressar amb domiciliació bancària conclourà el 27 de juny. L’atenció presencial a oficines s’inicia l’1 de juny, amb sol·licitud de cita a partir del 25 de maig.
Així, a més de la presentació per internet a través de la pàgina de l’agència i de l’aplicació mòbil, els contribuents menys habituats a les noves tecnologies que requereixin assistència personalitzada tornaran a tenir aquest any en el pla ‘Li truquem’ una alternativa també a l’assistència presencial a oficines.
El pla ‘Li truquem’ es pot sol·licitar per internet o mitjançant els telèfons 915.357.326 o 901.121.224. El contribuent tria horari de matí o de tarda i el sistema li proposa un dia i una hora per rebre la trucada de l’Agència Tributària.
«En favor de la mateixa agilitat del servei, resulta molt convenient que el contribuent tingui disponible la informació i documentació necessària per fer la declaració quan li truqui l’Agència», aconsellen des de l’Agència Tributària.
En aquesta campanya de la renda, l’Agència Tributària preveu ingressar 16.448 milions d’euros, un 5,6% més respecte a l’exercici anterior, mentre que l’import a tornar caurà un 2,4%, fins als 9.946 milions.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Mercat immobiliari Gonzalo Bernardos és molt pessimista amb el futur de la vivenda: «Veurem gent a...»
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Un tribut de luxe a Theodorakis al Barnasants