Infraestructures
El Govern estudia reactivar la nova línia de tren Castelldefels-Barcelona
Una nova via d’entrada a Barcelona permetrà millorar els serveis ferroviaris de Rodalies sense augmentar el trànsit en els dos corredors existents

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana reprendrà els estudis per a la construcció d’una nova línia de Rodalies que uniria Castelldefels (Baix Llobregat) i Barcelona, passant per Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat), una actuació que fa més de deu anys que està paralitzada.
Així ho ha assegurat aquest divendres el secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, en el transcurs d’una reunió mantinguda a Madrid amb els alcaldes i alcaldesses de: Castelldefels, Maria Miranda; Gavà, Raquel Sánchez; Sant Boi, Lluïsa Moret, i Viladecans, Carles Ruiz, tots del Baix Llobregat.
Servei massificat
Aquesta nova línia té per objectiu atendre d’una manera sostenible les necessitats de mobilitat entre els municipis del litoral sud barceloní i el nucli metropolità, ha explicat el Ministeri en un comunicat.
La introducció d’una nova via d’entrada a la ciutat de Barcelona permetrà millorar els serveis ferroviaris de Rodalies sense augmentar el trànsit en els dos corredors actualment existents, que ja compten amb una intensitat de circulacions molt significativa.
Voluntat política
Saura ha ressaltat que el Pla de Rodalies 2020-2030 és una prioritat per al Govern, en la seva política de reforçar el transport públic de la zona metropolitana de Barcelona per reduir les emissions i garantir una mobilitat sostenible.
En línia amb el previst en el Pla, Saura s’ha compromès a licitar al llarg de l’any que ve la redacció d’un estudi funcional que permeti determinar les alternatives a desenvolupar i la seva viabilitat.
Notícies relacionadesPer la seva banda, els alcaldes han defensat davant el secretari que les quatre ciutats mereixen que es recuperi el projecte perquè són municipis amb activitats estratègiques per a l’economia catalana i on viuen més de 250.000 persones, que necessiten desplaçar-se fora de les seves localitats diàriament.
Més notícies de Cornellà, Viladecans, Gavà i Sant Boi en l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols