EL JULIOL I L'AGOST
El Consell Comarcal del Baix Llobregat demana al Govern que mantingui les beques menjador a l'estiu
Prop de 10.500 famílies de la comarca es beneficien d'aquests ajuts i s'espera que la demanda s'incrementi com a conseqüència dels efectes econòmics de la pandèmia

comedor /
El Consell Comarcal del Baix Llobregat ha emès aquest dilluns un comunicat en el qual insta el Govern de la Generalitat a mantenir les beques de menjador escolar més enllà del curs escolar i que les famílies que es beneficien d’aquesta ajuda puguin rebre-la també en els mesos de juliol i agost.
Aquestes beques, a les quals només a la comarca s’acullen prop de 10.000 famílies, es van substituir fa unes setmanes per ‘targetes moneder’ recarregables com a conseqüència del tancament de les escoles, una prestació que està previst que acabi el 19 de juny.
Des del Consell Comarcal asseguren que els regidors dels diferents municipis de la comarca han alertat de la situació de summa fragilitat en la qual quedaran moltes d’aquestes famílies quan acabi la beca, ja que es preveu, a més, que hi hagi un augment de sol·licitants com a conseqüència dels efectes econòmics de la pandèmia.
Garantir una alimentació equilibrada
És per això que han demanat al Departament d’Educació que mantingui aquest recolzament a les famílies en els mesos d’estiu, amb l’objectiu de «vetllar pel benestar de l’alumnat en situació de vulnerabilitat». «És de gran importància garantir els drets dels nens a una alimentació equilibrada, almenys una vegada al dia», diu el comunicat.
En relació amb les beques menjador del curs 2020-21, des del Consell han sol·licitat al Departament la col·laboració dels centres escolars en el procés de recollida de sol·licituds, així com en altres convocatòries, en els terminis en què sigui possible i d’acord amb les mesures establertes.
Més notícies de Sant Boi, Gavà, Esplugues, Cornellà iViladecans en les edicions locals d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"