Anar al contingut

REIVINDICACIÓ HISTÒRICA

Els alcaldes del Baix Llobregat tornen a reclamar el 'metro del Delta'

El Ministeri de Foment s'ha compromès en una reunió aquest divendres a afegir el projecte al Pla de Rodalies de Barcelona

Aquesta línia ferroviària soterrada de 22,4 km haurà de comunicar Cornellà i Castelldefels per mitjà dels seus trams urbans

El Periódico

Els alcaldes del Baix Llobregat tornen a reclamar el 'metro del Delta'

Els alcaldes i alcaldesses de Castelldefels, Cornellà, Gavà, Sant Boi i Viladecans s’han reunit aquest divendres amb representants del Ministeri de Foment i Adif, a qui han demanat recuperar el projecte del ‘metro del Delta’ per millorar la mobilitat a la zona del Baix Llobregat.

Aquesta línia ferroviària soterrada, que hauria de comunicar Cornellà i Castelldefels per mitjà dels seus trams urbans, estava inicialment concebuda com una nova línia de metro, però es va redefinir el 2006 com una línia de Rodalies, i la seva aprovació és competència del govern central.

El projecte, que consisteix en la construcció d’un tram de doble via de 22,4 km amb 11 estacions, quatre de nova creació, i l’estudi del qual va ser aprovat provisionalment el 2010, va quedar enclòs en un calaix arran de la crisi, i no va tornar a sortir-ne fins fa tot just un parell d’anys, quan els alcaldes de la zona van tornar a exigir-l’hi a Rajoy.

Ara, en una reunió mantinguda a l’estació de Sants, Maria Miranda, Antoni Balmón, Raquel Sánchez, Lluïsa Moret i Carles Ruiz s’han tornat a reunir amb el subdirector general de Planificació Ferroviària de Foment, Jorge Ballesteros, i amb els representants d’Adif Carlos Quingles, Vicente Yerbes i Juan Manuel de las Heras.

Tots ells han confirmat que la nova línia formarà part del Pla Integral de Serveis de Rodalies de Catalunya, i es convertirà en una prolongació de la línia R3 de Renfe que donarà servei no només al Delta, sinó que ajudarà a descongestionar la xarxa ferroviària a l’entrada a Barcelona, i connectarà a més amb l’R2 i FGC.

Impuls a la mobilitat sostenible

L’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, ha assegurat que “ja s’està treballant en una nova agenda d’inversions en infraestructures a la zona Delta i en Rodalies per incloure aquesta infraestructura, que no només dona servei a la nostra zona, sinó que a més pot generar un nou corredor d’entrada Barcelona”.

Una demanda que, per a l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, s’ha rebut amb sensibilitat, ja que el representant del Ministeri de Foment “s’ha compromès” a “analitzar, recuperar i donar cabuda” a aquest projecte en el pla estratègic del Ministeri, que arriba a més en un moment en què aquests municipis estan “establint estratègies per dotar-nos d’una mobilitat més sostenible”.

Per a l’alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, es tracta d’“un projecte complex, costós, però necessari no només per cobrir les necessitats dels municipis sinó per millorar la mobilitat del país, obrint noves vies de connexió amb Barcelona”.

Una línia que, com ha recordat Maria Miranda, “constitueix una reclamació històrica dels municipis”, que ajudarà a impulsar l’“important desenvolupament econòmic i social” que està vivint el Baix Llobregat, que ha d’anar acompanyada “d’un transport públic adequat”.

Més notícies de Cornellà, GavàViladecans i Sant Boi a les edicions locals d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA