3,6 M .
Soterrada la línia d'alta tensió que afectava Cornellà i Sant Boi
L'objectiu principal del soterrament de la línia aèria és la reducció de l'impacte ambiental i visual, així com el desenvolupament del sector
cornell
Desmuntada, en un acte simbòlic, una de les torres de l'antiga línia elèctrica d'alta tensió que uneix les subestacions de Sant Boi de Llobregat i Sant Joan Despí, i que afectava al seu tram final la trama urbana de Cornellà de Llobregat i de Sant Joan Despí, més concretament el barri cornellanenc de la Fontsanta i Can Fatjó.
Aquesta línia, a partir d'una obra executada per l'AMB, va quedar fa unes setmanes enterrada en aquest tram. L'objectiu principal del soterrament de la línia aèria és la reducció de l'impacte ambiental i visual, així com el desenvolupament del sector.
BALMÓN, PRESENT
L'acte va comptar amb la presència de l'alcalde de Cornellà i vicepresident de l'AMB, Antoni Balmón; l'alcalde de Sant Joan Despí i vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda; i el director de la xarxa d'alta tensió d'Endesa a la Divisió Catalunya Oest, Francisco López. També hi ha assistit el gerent de l'AMB, Ramon Torra.
La part subterrània de la línia, que data dels anys 50, és propietat d'Endesa i està constituïda per dos circuits d'alta tensió de 110kV. Abans de l'enterrament tenia el seu inici a l'antic suport de conversió (torre T.36) ubicat al costat de la rotonda entre l'av. Barcelona de Sant Joan Despí i la Via Llobregat, i passava per sobre de les cotxeres d'ATM, del barri de la Fontsanta, les vies del tramvia, les vies de la xarxa de Rodalies d'ADIF i acabava a la subestació de Sant Joan Despí.
COST DE 3,6 MILIONS
La nova variant soterrada passa per la Via Llobregat, entrant a Cornellà pel carrer Priorat, passant per sota de la Carretera de Sant Joan Despí i vies del tramvia, continuant pel carrer Montserrat Roig fins a arribar al parc de Destraleta, des d'on es passa a l'altre costat de les vies del tren a la C / Lluis Muntadas i així, finalment, arribar per l'av. de les Flors a Sant Joan Despí i a la subestació.
Donat el caràcter intermunicipal de les obres, les tasques de coordinació del projecte van ser encarregades pels Ajuntaments a l'AMB mitjançant la firma del corresponent conveni de col·laboració a principis de l'any 2015, encara que les primeres converses entre Ajuntaments i Endesa al respecte d'aquesta actuació daten de l'any 2008.
Els treballs principals de l'actuació han tingut un cost global de 3,6 milions d'euros i han estat finançats íntegrament pels dos consistoris.
Més notícies de Cornellà a l'edició local d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
Notícies relacionades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- Consultori de parella Rosa Rabbani, psicòloga: "El criteri per anar o no El criterio para ir o no al dinar de Nadal amb la teva família política és pensar en la teva parella"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
