Comanda amb retard

L’avís de FACUA si els regals de Reis dels teus fills no arriben a temps

extra/Reyes_Magos_regalos_lou.jpg

extra/Reyes_Magos_regalos_lou.jpg

2
Es llegeix en minuts
Lola Gutiérrez

Les empreses de missatgeria tenen per aquestes dates més moviment de l’habitual, juntament amb el dia o la setmana del Black Friday. El Pare Noel, l’Olentzero i els Reis Mags col·lapsen els enviaments per entregar a temps els seus presents a tots els nens, i no tan nens, d’Espanya i tot el món.

Però en vigílies de la nit que ens visiten Ses Majestats d’Orient Melcior, Gaspar i Baltasar, és possible que els Reis no hagin rebut encara tots els regals que han de repartir.

Retard inesperat

Les empreses de missatgeria poden haver enviat el missatge de «sentim comunicar-te que la comanda no arribarà en la data indicada i patirà un retard».

Si és el cas dels teus fills, el secretari general de FACUA-Consumidors en Acció, Rubén Sánchez, apunta que la normativa actual no estableix protocols de compensació en aquests casos. «El màxim dret que té l’usuari és que li tornin els diners», recorda Sánchez. Una cosa que no soluciona el mal trago que la canalla de casa no tingui el regal demanat a la carta.

¿Què pots fer?

Notícies relacionades

Primer, sortir corrents a veure si aconsegueixes trobar el preuat regal –o una cosa que coli– en alguna botiga física, com es feia antigament. O fer el típic ‘val’ per ajornar l’entrega. I, després, armar-te de paciència i reclamar.

¿Com fer-ho? FACUA et dona unes pautes per fer-ho.

  1. Contactar amb l’empresa que ha venut el regal i que ha avisat, ja sigui via telefònica o correu electrònic, que no arribarà a temps. Per tornar el regal perquè, després de comprar-lo en una botiga física o un cop passades les dates, ja no té sentit que t’arribi. «Si reps el producte, tot i que sigui amb retard en la data d’enviament, estàs acceptant l’entrega –indica Sánchez– i això complica el fet de reclamar».

  2. Devolució: 14 dies. Si pel que sigui arriba el paquet, la web de l’Agència Catalana de Consum assenyala que el client disposa de 14 dies per tornar la compra, amb algunes excepcions, com són el cas dels productes personalitzats o fets a mida, els productes peribles, com aliments, o els que no es poden reutilitzar per raons d’higiene. I afegeix que només poden cobrar despeses de devolució si així s’indica en el moment de compra o si es torna per un sistema d’entrega més car que l’ordinari.

  3. Sense paquet (a hores d’ara). Has de tenir en compte que el correu de «retard en l’entrega» pots rebre’l fins i tot aquest dimecres, un dia abans que els Reis hagin de dipositar-lo per al regal. És per això que, si a hores d’ara encara no l’has rebut, és preferible que estalviïs paciència, esperances i esforços i contactis amb l’empresa abans que l’enviïn, ja que no arribarà a temps perquè el col·loquis sota l’arbre o dins el mitjó. Així evites també el cost ecològic que s’enviï el paquet i l’hagis de tornar, a més de ràbia i disgust per part del receptor.