
ecoDeliver ofereix serveis d’optimització per als processos de lliurament d’última milla. /
Creada per redefinir el transport de paqueteria, ecoDeliver emergeix com una solució d’optimització per als processos de lliurament d’última milla. L’empresa, instal·lada a la Incubadora Logística 4.0 impulsada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, va ser fundada l’any 2020 per Patrick Lokkegaard i Joan Mateu Chiquin, que van detectar en el sector logístic una evident manca de suports tecnològics. “És una indústria ultracompetitiva. L’èxit depèn de poder reduir al màxim les despeses extres, causades en gran part per enviaments fallits. Quan un distribuïdor no pot completar el lliurament d’un paquet, es generen molts més costos que el de repetir el viatge. Cal tornar-lo al magatzem, reprogramar el repartiment, notificar la incidència, reetiquetar la mercaderia… I tot es desencadena per un problema de comunicació, perquè el receptor no pot quedar-se tot el dia a casa esperant, però tampoc pot avisar que no hi serà”, assegura Chiquin.
ecoDeliver fa possible aquesta connexió entre clients i distribuïdors. Tot i que és impossible que un repartidor atengui les trucades de totes les persones a qui farà lliuraments aquell dia, sí que pot generar informació amb la qual mantenir-les actualitzades. Els treballadors porten amb ells un PDA (Personal Digital Assistant), un dispositiu mòbil en què registren els lliuraments, accedeixen a la informació dels clients, tramiten els albarans, recullen les signatures electròniques... Aquest mecanisme, a més, permet seguir cada ruta en temps real, amb informació detallada sobre les parades i les hores de lliurament. Aquestes dades són utilitzades de manera interna per les empreses per prendre decisions estratègiques que permetin optimitzar el procés de distribució. “Per què no estan disponibles també per als receptors? Perquè és impossible fer-los-hi arribar. Però si aconsegueixes connectar aquesta informació a una IA que la processi, el resultat és un bot capaç de mantenir el contacte amb els clients i prestar-los assistència”, explica Lokkegaard.
Notícies relacionadesAquesta tecnologia permet la comunicació mitjançant els canals més habituals: trucada telefònica, correu electrònic, WhatsApp, SMS… D’aquesta manera, el client pot saber on es troba en cada moment la seva comanda, notificar l’absència al domicili, sol·licitar una franja de lliurament determinada o cancel·lar una operació. La mateixa IA, capaç també de prendre decisions de manera automatitzada, s’encarrega de reorganitzar les rutes en conseqüència, minimitzant el cost i el temps perduts en els desplaçaments, i proposa a l’usuari alternatives de lliurament, com ara canvis de data, devolucions o recollida en punts ‘out of home’. Un estalvi en desplaçaments innecessaris que no només té un impacte directe en l’eficiència de la cadena logística, sinó també en la reducció de les emissions de carboni.
Amb un enfocament multifacètic que abasta tant la provisió de serveis com la creació d’eines tecnològiques, ecoDeliver vol impulsar un canvi positiu dins de la indústria del transport, liderant solucions innovadores que donen forma al futur de la mobilitat sostenible.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"