Patrocina:

Logistics 4.0 Incubator

MRPlay, la revolució educativa que ensenya a prendre decisions

La companyia ha desenvolupat un simulador en línia de gestió d'estocs que prepara els alumnes per als reptes del món real

Alumnos del Institut de Logística de Barcelona usando el simulador de MRPlay

Alumnos del Institut de Logística de Barcelona usando el simulador de MRPlay / MRPlay

2
Es llegeix en minuts

En un moment en què l'eficiència i la rapidesa són crucials per a l'èxit empresarial, la gestió logística és un pilar fonamental per a les empreses que busquen mantenir-se competitives en un mercat globalitzat i en constant canvi. La capacitat de gestionar eficaçment els recursos és clau per al bon funcionament dels negocis, però per això és imprescindible la formació.

La presa de decisions és la base de la bona gestió, però això no s'ensenya a les aules, és l'experiència que s'adquireix amb el temps a les empreses i que en moltes ocasions l'ús de simuladors accelera. En aquest context emergeix MRPlay, una companyia catalana instal·lada en la Logistics 4.0 Incubator, la primera incubadora de 'start-ups' de logística 4.0 a Espanya, impulsada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona amb el suport de la Fundación INCYDE i el Fons Europeu FEDER.

La gamificació de la logística

Amb el suport també del 'hub' d'innovació educativa EdutechCluster, Guillem Valero i Josep Manel Rodeiro, CEO i fundadors de MRPlay, han desenvolupat un simulador 100% en línia amb l'aparença d'un videojoc, dissenyat per recrear escenaris reals que enfronten els professionals de la logística en el seu dia a dia.

La proposta de MRPlay emergeix de l'experiència prèvia de Valero en el sector de la informàtica i de Rodeiro en logística. Junts, han creat un programa de formació que aborda una necessitat crítica en el sector: la manca d'experiència entre els futurs treballadors. "Cap pilot pot portar un avió sense moltes hores de vol en simulador a les seves esquenes", afirma Rodeiro, subratllant la importància de la pràctica en les formacions de gestió d'estocs i aprovisionaments.

El simulador de MRPlay ofereix als estudiants una experiència propera a la realitat, permetent-los enfrontar-se a diversos escenaris logístics, des de tractar amb proveïdors fins a resoldre problemes de previsió de vendes. A mesura que els alumnes avancen, els escenaris augmenten en complexitat, entrenant-los per als reptes del dia a dia. "El joc està pensat per aprendre alguna cosa que normalment no s'ensenya: la presa de decisions", destaca Rodeiro.

Un aprenentatge experiencial

Amb una interfície que reuneix en una sola pantalla tots aquells paràmetres que es poden trobar en els diferents programes de gestió, MRPlay "prepara els alumnes per enfrontar-se al món real des d'un llenguatge que els joves coneixen molt bé, com és el dels videojocs", assegura Josep Manel Rodeiro.

"Amb el format de simulador no existeix res semblant al mercat", conclou Guillem Valero. Tot i que es tracta d'una proposta "excessivament innovadora", segons Valero, "és una gran oportunitat que garanteix alumnes llestos per entrar en el mercat laboral".

En un món on l'educació i la tecnologia estan en constant evolució i comunicació, projectes com el de MRPlay proposen respostes a una necessitat del mercat: disposar de treballadors preparats, formats i capaços d'enfrontar-se als reptes i prendre decisions.

Primera edició de la Lliga MRPlay

Notícies relacionades

Aquestes setmanes s'ha posat en marxa una crida als instituts de Formació Professional catalans per a participar en la propera Lliga MRPlay. Aquesta edició inaugural pretén reunir a tots els centres possibles en una competició que consistirà a superar tots els escenaris del simulador en el menor temps possible i de la millor forma.

Entre els mesos d'abril i maig tindran lloc les rondes classificatòries que conduiran a una gran final al mes de juny on els 10 millors instituts competiran. MRPlay atorgarà accés gratuït al seu simulador per al pròxim any acadèmic als dos instituts guanyadors.

Temes:

Educació