Comunicació empresarial

La policia i Orange posen en marxa una iniciativa per conscienciar sobre els perills del joc ‘online’ en adolescents

El 10,3% dels adolescents entre 14 i 18 anys fan apostes a internet

La policia i Orange posen en marxa una iniciativa per conscienciar sobre els perills del joc ‘online’ en adolescents

ORANGE

4
Es llegeix en minuts

Durant la pandèmia hi ha hagut un creixement exponencial del joc i les apostes ‘online’ que també ha afectat els adolescents. Així, la Direcció General d’Ordenació del Joc va detectar un augment del 57% de nous jugadors en les primeres setmanes del confinament, sobretot joves, i això malgrat que els operadors del joc ‘online’ exigeixen majoria d’edat. Avui, segons el Ministeri de Sanitat, el 10,3% dels joves entre 14 i 18 anys fan apostes a internet.

Per això, Orange i la Policia Nacional llancen una campanya de conscienciació sobre els perjudicis que el joc ‘online’ pot causar en els adolescents i les seves famílies. En la presentació d’aquesta campanya, hi han participat el director adjunt operatiu de la policia, José Ángel González; el comissari general de Seguretat Ciutadana, Juan Carlos Castro; la directora general de Regulació, Relacions Institucionals, Comunicació Externa, Responsabilitat Social Corporativa i Fundació Orange España, Luz Usamentiaga; i el director general de la Unitat de Negoci Residencial d’Orange España, Diego Martínez.

Les apostes esportives ‘online’ s’han convertit en el joc principal dels adolescents, i són els seus ídols esportius la imatge de moltes de les seves comunicacions. Aquest fet, unit a la capacitat addictiva del joc a internet deguda a la sensació de risc provocada per l’atzar, la seva disponibilitat immediata davant el joc presencial i l’anonimat, està convertint aquesta activitat en un seriós problema en moltes famílies. Avui, segons dades de la Fundació d’Ajuda a la Drogoaddicció (FAD), els joves representen el 50% de les persones que juguen ‘online’.

La nova campanya d’Orange i la Policia Nacional, que s’emmarca en la iniciativa #PorUnUsoLovedelaTecnología, busca conscienciar els pares dels riscos que suposa l’accés a aquest tipus d’activitat per als fills: addicció, aïllament, ansietat o agressivitat són només algunes de les seves possibles conseqüències.

Aquesta campanya de difusió i conscienciació sobre aquesta problemàtica s’articula entorn de dos vídeos: en un, es mostra una situació de ficció, que podria ser real, en què l’addicció al joc ‘online’ irromp en la relació entre un pare un fill; a l’altra peça audiovisual, una experta de la Unitat Central de Participació Ciutadana de la Policia Nacional respon a diferents preguntes associades a aquest problema. 

El DAO de la Policia Nacional, José Ángel González, ha defensat que «la protecció dels col·lectius més vulnerables és un propòsit que sempre ha guiat l’activitat de la Policia Nacional». En aquest sentit, ha donat a conèixer que, el 2019, any anterior a la pandèmia, es van impartir més de 30.000 xerrades en escoles i instituts, i que més de la meitat van estar dedicades als riscos d’internet, i es van tractar, principalment, problemàtiques com l’assetjament escolar, les drogues, el sèxting, la ciberseducció de menors i la violència de gènere.

A més, ha afegit que «a aquesta tasca presencial de prevenció i sensibilització s’hi afegeix la que es porta a terme des de l’equip de Xarxes Socials de la Policia Nacional. Les xarxes són especialment útils en l’objectiu de fer arribar els nostres missatges i, davant aquesta realitat, la Policia Nacional ha sabut transmetre els seus missatges amb el codi específic de cada xarxa social, i s’ha convertit en un referent mundial que compta amb més de sis milions de seguidors».

 «Per Orange, és un element essencial i estratègic ajudar els usuaris –adults, adolescents i nens– a aprofitar les enormes possibilitats de la tecnologia i el digital com a eines d’aprenentatge, socialització... Per això també és important conèixer els riscos i protegir els més vulnerables –els nostres fills– davant seu», explica Luz Usamentiaga, directora general de Regulació, Relacions Institucionals, Comunicació Externa, Responsabilitat Social Corporativa i Fundació Orange España.

«Aquest és l’objectiu de la iniciativa #PorunusoOrangedelatecnología, amb què, des de la nostra perspectiva d’empresa amb propòsit, des del 2017 posem el focus en certs fenòmens i situacions que poden ser nocius per als nostres menors, com el joc ‘online’, i generar converses de valor en el al si de les famílies per conèixer junts els riscos i saber com afrontar-los», afegeix Diego Martínez, director general de la Unitat de Negoci Residencial d’Orange.Mesures de prevenció

#PorunusoOrangedelatecnologíaDiego Martínez, director general de la Unitat de Negoci Residencial d’Orange.¿Com protegir els joves d’aquesta addicció sense substància? En aquesta nova entrega de #PorUnUsoLovedelaTecnología, Orange i la Policia Nacional proposen el diàleg com la millor via de prevenció: parlar amb els nostres fills, explicar-los de forma adequada, i des del respecte mutu, el que poden trobar a la xarxa i els seus perills. D’aquesta forma, s’estableix una relació de confiança que pot ajudar a detectar el risc d’addicció.

A partir d’aquí, s’ha d’ensenyar els joves a gestionar els seus diners i entendre el valor de les coses, així com promoure la desconnexió de la tecnologia a través d’activitats lúdiques o culturals.

Notícies relacionades

També se’ls ha d’ensenyar a assumir responsabilitats segons la seva edat per potenciar la seva maduresa i el seu esperit crític per evitar conductes influïdes pel seu entorn.

Com a recolzament en aquesta tasca, hi ha continguts educatius en el mateix entorn digital, que ens poden ajudar a tots, adults i menors, a reforçar aquests missatges sobre com fer un bon ús de les pantalles (repartiment adequat del temps, marcar horaris de mutu acord, fomentar altres vies d’entreteniment, etc.).

Temes:

Orange