Educació

Els Webinars com a eix de comunicació de les escoles de negoci durant la pandèmia

  • Durant el confinament, Facebook i Twitter han sigut els canals en què les Escoles de Negoci més van augmentar la seva freqüència de publicació

Els Webinars com a eix de comunicació de les escoles de negoci durant la pandèmia
3
Es llegeix en minuts

PortalMBA.es, el rànquing de màsters MBA d’Espanya, patrocina un any més l’estudi sobre la presència a les xarxes socials de les Escoles de Negoci amb seu al nostre país i que elabora l’agència digital Marketalia

En un any en què les Escoles de Negoci han hagut de prendre distància física amb els seus alumnes, hem observat com molts centres s’han recolzat en el contingut en format vídeo per difondre el seu coneixement i dirigir-se als seus alumnes o grups d’interès, fet que ha propiciat un impuls de plataformes com YouTube generant un increment superior al 38% en els seguidors dels perfils de les escoles.  

D’altra banda, en un any marcat per una pandèmia mundial les escoles han sabut mantenir-se a la conversa de la crisi sanitària, generant una sèrie de continguts relacionats amb la situació que han aportat valor a les seves comunitats (webinars, taules rodones, debats, articles... etc).

Per analitzar en detall aquests i altres aspectes, PortalMBA.es publica el VI Estudi sobre la presència de les Escoles de Negocis a les Xarxes Socials, en què s’han seleccionat els 99 centres més prestigiosos d’Espanya (*). Aquest estudi ha sigut patrocinat per Portal MBA (portalmba.es) i realitzat per l’Agència de Màrqueting Digital Marketalia (marketalia.com). 

  • L’IE Business School torna a ser l’Escola de Negocis que més seguidors obté amb la suma de totes les seves xarxes socials, seguit d’EAE Business School en un segon lloc i IESE Business School Universitat de Navarra en un tercer. 

  • Instagram es manté com la xarxa social on les Escoles de Negoci han vist incrementar més la seva comunitat, tot i que, al contrari, aquest any ha sigut en la que les escoles han mostrat un menor ritme de publicació.

  • Malgrat el creixement d’Instagram, Facebook continua sent la xarxa social on aquests centres compten amb més comunitat seguida de LinkedIn.  

Un cop d’ull en profunditat 

Facebook i LinkedIn són les plataformes que més nombre d’usuaris concentren: 2.578.503 i 1.700.662 respectivament, amb una notable diferència respecte a la resta de xarxes. No obstant, al llarg del 2020, els creixements més grans van arribar de la mà d’Instagram (57,70%), juntament amb YouTube (38,30%) i LinkedIn (30,08%). No obstant, el creixement d’Instagram, malgrat ser el més gran de tots, sembla estabilitzar la seva corba de creixement en relació a l’any 2019 quan va ser del 238%.  

Facebook és la xarxa social on més presència tenen les Escoles de Negocis el 2020, amb un 100%, totes les escoles analitzades compten amb una ‘fanpage’ a l’esmentat canal. En segon lloc, es troba Twitter (94,95%) i LinkedIn (90,91%) en tercer lloc.  

Destaquem l’increment de la presència de les Escoles de Negoci a Facebook i Twitter durant el confinament amb un augment del ritme de publicació del 55% i 27% respectivament en comparació amb els mesos previs. La resposta dels usuaris davant aquesta activitat més gran ha sigut un increment del 45,1 % de la interacció a Twitter i 17,55% a Facebook respecte al mateix període anterior.  

Rànquing de seguidors de les Escoles de Negocis a les Xarxes Socials 

Al rànquing general, IE Business School, amb 506.603 usuaris, és un any més l’Escola amb més volum de seguidors a l’entorn de Social Media. En segona posició es troba EAE Business School (350.901 seguidors), i en tercer lloc figura IESE Business School Universitat de Navarra (343.427 seguidors).  

El rànquing per Xarxes Socials indica que: 

  • A Facebook, l’EU Business School és la que més seguidors té, amb 229.873 seguidors.

  • A Twitter destaca IEBS, amb 99.200 seguidors.

  • A LinkedIn la primera posició és per a IE Business School, amb 222.531 seguidors.

  • a YouTube, és l’EOI (Escola d’Organització Industrial), la que ocupa la primera posició, amb 72.900 seguidors.

  • Finalment, a Instagram destaca l’IE Business School, amb 39.400 seguidors. 

Notícies relacionades

 

El ‘VI Estudi de Presència de les Escoles de Negoci a les Xarxes Socials’, analitza 99 Escoles de Negocis, seleccionades a través del Rànquing d’Escoles de Negoci del CSIC, el llistat d’Escoles de Negocis associades a l’Associació Espanyola d’Escoles de Negocis i les que són membres de l’Associació Espanyola d’Escoles de Direcció d’Empreses.

Temes:

Empreses