Objectiu: arribar a la neutralitat de carboni

FCC Medi Ambient presenta la seva nova Estratègia de Sostenibilitat 2050

fcc

fcc

3
Es llegeix en minuts

FCC Medi Ambient ha presentat la seva nova Estratègia de Sostenibilitat 2050, un ambiciós projecte a 30 anys, reflex del compromís de l’empresa per donar suport al compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), que busca aconseguir la neutralitat en carboni, que la totalitat de la flota de vehicles tingui etiqueta ‘ECO’ i ‘0’ o augmentar la inversió en R+D+I fins a l’1% dels ingressos anuals, entre altres objectius.

La nova estratègia és un full de ruta que integra compromisos mediambientals, socials, d’excel·lència i de bon govern molt exigents i d’alt valor afegit per a la companyia i el conjunt de la societat, que giren entorn de l’economia circular i protecció del clima, objectius socials i d’ocupació i objectius d’excel·lència i bon govern.

En l’apartat d’economia circular i protecció del clima, les accions orientades a la protecció del medi ambient i lluita contra el canvi climàtic (ODS 9, ODS 11, ODS 12 i ODS 13) estan destinades a fomentar el consum eficient de recursos i prevenció de residus, la protecció de la biodiversitat, la innovació tecnològica i el desenvolupament de processos i serveis baixos en carboni.

En aquest àmbit, FCC Medi Ambient es compromet, entre d’altres, a reduir les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle respecte al 2017 un 35% l’any 2030 i arribar a la neutralitat en carboni l’any 2050. A més, en col·laboració amb els seus clients, treballarà per arribar als objectius de la UE per a l’any 2035 en relació amb la gestió de residus. L’estratègia contempla accions orientades a reduir la contaminació ambiental, apostant per una flota de vehicles 100% ‘ECO’ o ‘0’ el 2050 (vehicles de GNC, híbrids o elèctrics).

Pel que fa als objectius socials i d’ocupació, en línia amb els ODS3, ODS5, ODS8 i ODS10, l’empresa adquireix una sèrie de compromisos amb els empleats, lligats a la generació i retenció de talent, la diversitat i inclusió, la igualtat d’oportunitats i la seguretat i salut laboral. En aquest sentit, impulsarà el talent jove incrementant el percentatge de les incorporacions que corresponguin a joves acabats de titular i estimularà la promoció interna d’aquells perfils professionals «talentosos».

A més, es compromet a arribar a l’equilibri de gènere el 2050 i portarà a terme iniciatives dirigides a l’empoderament i promoció del talent femení, com el programa de mentoria femenina. L’estratègia contempla llançar un programa de mentoria recíproc entre personal sènior i júnior per afavorir la transmissió de coneixements i competències pròpies de cada generació i promoure i millorar la convivència i l’equilibri intergeneracional.

Des del punt de vista de la seguretat laboral, el pla contempla una disminució del 50% dels índexs d’accidentalitat el 2050 respecte al 2019 i arribar a 0 accidents greus o mortals (propis o a tercers) en aquell mateix any, així com el desenvolupament de programes per millorar la salut dels treballadors, tant dins com fora de l’àmbit laboral.

Sobre els objectius d’excel·lència i bon govern, en línia amb els ODS9, ODS11 i ODS12, l’empresa busca ser un referent pel que fa a la implantació de sistemes i pautes de treball homogènies dins de l’organització, que permetin fer eficients els seus processos, evidenciant-ho a través de la certificació i acreditació respecte a normes, especificacions, protocols i reglaments de referència en l’àmbit internacional.

Un altre objectiu clau per a l’organització és mantenir l’empresa com a líder en innovació dins del sector. En aquest sentit, la companyia preveu, per al 2030, augmentar la despesa anual de R+D+I almenys un 0,3% de la xifra de negocis, amb l’horitzó d’aconseguir un mínim de l’1% l’any 2050, tot això dins del compromís de contribuir a generar un model de ciutats sostenibles i eficients que, a través de la tecnologia, es converteixin en entorns urbans amables per als ciutadans.

Notícies relacionades

En aquest apartat, es recullen també aquelles mesures enfocades a la lluita contra la corrupció, pau i estabilitat social, qualitat i transparència en la cadena de valor. El compliment d’aquests compromisos passa necessàriament per generar unions i aliances entre els diferents actors per mobilitzar i intercanviar coneixements, capacitat tècnica, tecnologia i recursos de cara a prestar serveis sostenibles (ODS 17).

L’estratègia ha sigut presentada pel director general de FCC Medi Ambient, Jordi Payet, acompanyat del director general d’Economia Circular de la Conselleria de Medi Ambient de la Comunitat de Madrid, Vicente Galván, moderats pel director de Sistemes de Gestió i Sostenibilitat de FCC Medi Ambient, Francisco José Huete, que ha destacat que «amb aquesta estratègia demostrem una gran responsabilitat amb el món que deixem a generacions futures».

Temes:

Empreses