Mahou San Miguel. Les persones

Enfocats en els seus treballadors per fomentar el benestar i la felicitat

L’empresa cervesera, pel seu compromís amb la societat, col·loca les persones al centre de la seva estratègia per reforçar el vincle amb els seus treballadors.

Enfocats en els seus treballadors per fomentar el benestar i la felicitat
3
Es llegeix en minuts

Mahou San Miguel fa anys que situa les persones al centre de la seva estratègia perquè són conscients de la importància que tenen en l’avenç econòmic i social que pretén impulsar. Entre els pilars fonamentals de l’empresa cervesera es troba la cura de les persones i la creació de vincles forts. Això ho ha demostrat dia a dia amb els seus clients i el seu compromís amb l’hostaleria, a la qual ha recolzat durant la pandèmia amb més de 200 milions d’euros destinats a la seva reactivació, tot i que això suposés renunciar conscientment a obtenir més beneficis.

Pel benestar dels treballadors

Pel benestar dels treballadorsPerò, a més de cuidar els seus clients, Mahou San Miguel és conscient que els treballadors són un pilar fonamental de la companyia i a nivell intern ha dut a terme diferents accions per recolzar-los des d’un doble prisma: a nivell físic i emocional. L’empresa va ser una de les pioneres a impulsar un programa d’activitat física que ha anat reforçant mitjançant diferents iniciatives.

En primer lloc, ha situat espais de salut als centres de treball, on els treballadors poden fer exercici de manera totalment gratuïta i amb l’assessorament de monitors esportius especialitzats. A més, ha engegat programes de vigilància de la salut anuals per sobre de la mitjana i ha desenvolupat estratègies conjuntes al costat d’organismes com el Consell Superior d’Esports. Aquesta estratègia, reforçada durant la pandèmia, va ser ràpidament adaptada per Mahou San Miguel a la situació que s’estava vivint aprofitant les facilitats que atorgava la tecnologia i el treball transversal. Va traslladar temporalment els programes presencials d’exercici físic a l’àmbit ‘online’ i es va oferir a tota la plantilla informació sobre alimentació saludable.

A més, la companyia va dissenyar programes d’oci i activitats per realitzar en família des de qualsevol lloc. Aquests mesos inicials de pandèmia van ser especialment complicats des del punt de vista psicològic. Per això, des de Mahou San Miguel van voler potenciar el benestar emocional dels seus professionals. En aquest sentit, han reforçat els programes de suport psicològic per a les persones que ho necessitin i també es mesura, a través d’enquestes constants, la percepció que tenen les persones sobre el seu estat físic i mental i se’ls pregunta quina opinió tenen sobre alguns temes rellevants en aquest àmbit. Totes aquestes accions es coordinen des de l’«àrea de felicitat», un equip especialitzat que se centra en els principals aspectes que preocupen els professionals des d’un punt de vista psicològic i que els ofereixen alternatives per solucionar-los.

Per la conciliació familiar

Per la conciliació familiarL’interès per captar l’opinió real de les persones ha permès identificar oportunitats ràpidament, com en el cas del teletreball i la seva relació amb la conciliació familiar. Els estudis que va realitzar la cervesera entre els seus treballadors han posat de manifest que el teletreball pot implicar que s’allarguin els horaris de treball, una situació que incideix negativament en els treballadors i el seu entorn. Per això Mahou San Miguel ha rellançat el seu programa d’ús racional dels dispositius digitals, especialment fora de l’horari de treball, i ha demanat als directius de l’organització que incentivin les jornades racionals entre els seus equips. El missatge és clar: a casa es treballen les mateixes hores que a l’oficina. I és que aquesta companyia està entre les 70 empreses a nivell internacional que tenen més bona nota en conciliació com a empresa familiarment responsable per part de la Fundación Más Familia.

Per la formació

Per la formacióMahou San Miguel, a més, està desenvolupant un potent pla de formació que respon a les inquietuds dels treballadors: d’aquesta manera poden triar les iniciatives formatives que més els interessin com a part del seu pla de creixement personal i professional. Els plans estan dissenyats perquè cada professional tingui accés als continguts des d’aplicacions mòbils en remot, una manera de fomentar l’autoaprenentatge mitjançant vies multicanals. Mahou San Miguel implementa webinaris en els quals experts interns en diferents camps expliquen pautes i possibilitats per al creixement professional a través de les noves tendències en l’entorn digital. A més, s’han integrat eines socials i de treball digital per augmentar les sinergies entre diferents membres de l’equip i fomentar un nou model de companyia més líder, transversal, pròxima, digital i autèntica que reflecteixi el seu compromís amb la societat.

Temes:

Especial RSC