25 febr 2020

Anar al contingut

Atenció ciutadana

La Diputació de Barcelona impulsa serveis públics de qualitat en els 311 municipis de la província

L'objectiu se centra a millorar la qualitat de vida de la població i contribuir al reequilibri territorial

La Diputació de Barcelona impulsa serveis públics de qualitat en els 311 municipis de la província

Amb la voluntat de recolzar els 311 ajuntaments de la província, la Diputació de Barcelona treballa per fer possible que els seus habitants tinguin accés a tots els serveis públics, visquin en una gran ciutat o en un petit municipi. Això es tradueix amb l’objectiu de continuar enfortint la capacitat dels governs locals per millorar la qualitat de vida de la població i contribuir al progrés i al reequilibri territorial.

En aquesta línia, per a la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, la corporació «ha de continuar exercint el seu paper d’institució municipalista, oferint un marc estable de recolzament a les nostres ciutats, viles i pobles».

Per aconseguir-ho, la corporació desplega serveis que afecten directament els ciutadans, com per exemple les biblioteques, la gestió dels parcs naturals, o serveis mòbils com els d’informació als consumidors o els bibliobusos.

Treball en xarxa

Tot i així, cal recordar que prop d’un centenar de municipis de la província no arriben als 1.000 habitants. És per aquesta raó que la Diputació de Barcelona treballa en xarxa amb els ajuntaments, ja que la majoria de petits municipis no tenen la capacitat de gestionar els serveis que han d’oferir als seus veïns.

D’entre els serveis que la Diputació ofereix, destaca la gestió de rebuts per delegació de la pràctica totalitat dels ajuntaments amb punts d’informació d’atenció directa a 309 municipis; el recolzament en matèria de comptabilitat de 258 dels 311 ajuntaments de la província i la gestió del padró municipal de 252 ajuntaments.

La corporació ha desplegat més de 300 recursos a través del Catàleg de serveis

D’altra banda, cal posar de relleu els deu bibliobusos que porten el servei bibliotecari a més de 100 municipis que no compten amb una biblioteca i, també, les nou unitats mòbils d’informació als consumidors que recorren periòdicament 244 municipis de la província.

Al llarg d’aquest 2019, la Diputació de Barcelona ha desplegat els més de 300 recursos dirigits als governs locals a través del Catàleg de serveis. Aquest recolzament als ajuntaments aposta pel treball transversal de totes les àrees corporatives amb la voluntat d’oferir una visió lliga dels recursos dirigits als governs locals.

Recolzament als petits municipis

La Diputació de Barcelona, amb la voluntat de garantir l’equilibri territorial de la província, ofereix una línia específica de recolzament als prop de 100 municipis que tenen menys de 1.000 habitants. D’aquest manera, es dona una assistència reforçada als municipis que tenen una dimensió menor que requereixen d’una assistència ajustada a les seves capacitats, característiques i necessitats.

Temes: Autobusos