Anar al contingut

PATROCINI RESPONSABLE

CaixaBank busca portar el bàsquet en cadira de rodes al més alt nivell

L'entitat ha firmat un acord amb la FEDDF per impulsar el seu desenvolupament i professionalització

El projecte s'emmarca en el seu compromís tant amb el bàsquet com amb l'esport adaptat

XAVI DATZIRA / BARCELONA

CaixaBank busca portar el bàsquet en cadira de rodes al més alt nivell

CaixaBank sempre ha mostrat una estreta vinculació amb el bàsquet, com demostra el seu patrocini a la selecció espanyola masculina i femenina, la Copa del Rei i la Supercopa ACB. De fet, ha sigut elegit com a millor patrocinador del sector, segons els premis Gigantes 2017. L'entitat ha fet ara un nou pas per seguir recolzant aquest esport, però des d'un àmbit que fins ara ha tingut menys visibilitat, si bé l'esforç i la tècnica són perfectament equiparables (o fins i tot superiors): el bàsquet en cadira de rodes.

Per això, CaixaBank i la Federació Espanyola d'Esports de Persones amb Discapacitat Física (FEDDF) han firmat un acord de patrocini per als dos anys vinents amb l'objectiu d'impulsar el bàsquet en cadira de rodes i contribuir al desenvolupament i la professionalització d'aquest esport. “Aquest acord té com a objectiu unir esforços per reconèixer i seguir promocionant les activitats relacionades amb aquesta modalitat”, apunta Jordi Gual, president de CaixaBank, que afegeix que el projecte s'emmarca en l'estratègia de patrocinis de l'entitat “per impulsar aquelles iniciatives que reforcin el compromís amb l'esport adaptat, i fomentar que les diferents competicions se situïn al mateix nivell”.

Coneixement 

El compromís se centra en el patrocini de la Copa del Rei de bàsquet en cadira de rodes, el Campionat d'Espanya CaixaBank d'Escoles de Bàsquet d'aquesta modalitat i la promoció de les competicions en què participi la selecció espanyola absoluta de bàsquet en cadira de rodes, tant masculina com femenina. Per exemple, totes dues participaran en el Campionat del Món que se celebrarà el mes d'agost vinent a Hamburg. D'aquesta manera, CaixaBank aportarà tot el seu coneixement i experiència en el patrocini esportiu per recolzar les diferents competicions que la FEDDF organitza, per posicionar així el bàsquet en cadira de rodes al més alt nivell esportiu i social.

"L'objectiu és unir esforços per reconèixer i seguir promocionant les activitats relacionades amb el bàsquet en cadira de rodes"

Jordi Gual

President de CaixaBank

En l'acte de presentació, José Alberto Álvarez, president de la FEDDF, va destacar el reconeixement que suposa aquest acord: “Ens permet créixer com a federació en una de les especialitats esportives més practicades a Espanya, que compta amb un arrelament més gran entre el col·lectiu de persones amb discapacitat física. Tenir una projecció a dos anys vista consolida l'organització dels esdeveniments objecte del patrocini i una millor planificació en la preparació de les nostres seleccions”.

Integració 

Per la seva part, José Ramón Lete, secretari d'Estat per a l'Esport, va assenyalar que l'acord firmat és “una gran notícia per a la família de l'esport amb persones amb diferents capacitats”. Per al també president del Consell Superior d'Esports, “el fet que una gran entitat bancària com CaixaBank hagi unit la seva imatge amb la FEDDF posa de manifest, una vegada més, que recolzar l'esport i els seus valors és una aposta segura, ja que l'esport és un verdader motor de desenvolupament, d'inclusió social i d'integració”.

Una manera de sumar esforços per aconseguir un societat més justa, generosa i moderna, que entronca de ple amb la filosofia de vocació social de CaixaBank, més enllà de la seva estricta activitat financera. En aquest sentit, des de l'entitat expliquen que la seva vinculació amb el bàsquet s'explica perquè comparteixen valors humanistes i esportius com l'esforç, el compromís, el treball en equip, la capacitat de superació i el respecte.

Segons el baròmetre anual sobre patrocini esportiu a Espanya elaborat per Esade, l'Associació de Màrqueting d'Espanya i SPSG Consulting, CaixaBank és la cinquena marca espanyola de referència a nivell de patrocinis globals, si bé ha sigut l'entitat que ha experimentat el creixement més gran en reconeixement del 2017. Al seu torn, CaixaBank ocupa la tercera plaça en relació amb l'esport paralímpic, en una mostra més del seu compromís amb les persones i els territoris on opera, i contribueix a donar resposta als principals reptes del seu entorn, tant esportius com socials.

Oficines més accessibles

L'accessibilitat juga un paper prioritari en el pla director de Banca Socialment Responsable de CaixaBank, i això no només es tradueix en el suport a l'esport en cadira de rodes, sinó també en accions que influeixen en la vida quotidiana. L'entitat fa anys que treballa per reforçar l'accessibilitat física i tecnològica dels seus serveis de cara a fomentar la inclusió de persones amb dificultats físiques o cognitives.

Les oficines, els caixers automàtics o internet són territoris en què el banc treballa des de fa anys per eliminar barreres i garantir la igualtat d'oportunitats en l'accés als serveis financers. A les oficines de CaixaBank, per exemple, s'aplica el concepte de cota zero. Consisteix en l'eliminació dels desnivells entre les voreres i l'interior de les oficines o, si no és possible, salvar-los amb rampes o elevadors. Per la seva part, l'adaptació dels caixers per a persones amb diferents discapacitats és una realitat en la immensa majoria de casos, reflectida en l'alt contrast a les pantalles, vídeos informatius en llengua de signes, opcions guiades per veu per a persones cegues... Aquesta programació s'activa automàticament a l'acostar la targeta.