MÉS ENLLÀ DE SANT ANDREU

Peces de roba amb quota

La primera botiga de roba de lloguer de la ciutat s'ubica al Raval

Dues germanes alemanyes aposten per un model de negoci anticonsumista en auge al nord d'Europa

Roba de festa 8 Vera, clienta habitual, emprovant-se una de les peces més sol·licitades.

Roba de festa 8 Vera, clienta habitual, emprovant-se una de les peces més sol·licitades. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
PATRICIA BARAJAS
BARCELONA

Comprar roba de segona mà és una pràctica cada vegada més estesa al nostre país. Llogar les peces, en canvi, sona a novetat, fins i tot estrany. Aquesta pràctica, habitual en alguns països del nord d'Europa, arriba a Barcelona de la mà de dues germanes alemanyes, Maria i Christine Schorn. Es van instal·lar a Barcelona fa tres anys i van obrir Ropateca (Ferlandina, 51) a principis del 2015.

«Funciona com una biblioteca. Les sòcies paguen una quota i tenen roba sense límit durant 30 dies», comenta Maria. Cada clienta pot escollir entre la quota de 15 euros al mes -elles mateixes han de rentar la roba abans de tornar-la-, o la de 20 euros al mes -el rentat va a càrrec de la botiga.

Ropateca és la primera botiga de roba de lloguer de la ciutat. Les germanes es van fixar en una amiga alemanya que té una botiga semblant a Hamburg. «Hi ha una diferència, i és que el seu negoci opera a través d'internet i nosaltres només tenim botiga física. A ella li funciona molt bé», afegeix Maria. La seva idea principal era obrir un local al barri de Gràcia, però després de repartir fullets informatius a Ciutat Vella, la gent els va recomanar que obrissin al Raval.

Clientela jove

La seva clientela majoritària són dones de 15 a 40 anys, i especialment noies estrangeres que estan estudiant a la ciutat. Vera Janzen és una noia alemanya sòcia de Ropateca. «Llogo la roba perquè em sembla més fàcil. És molt còmode si busques una cosa especial i no vols gastar-te gaires diners. Aquí trobes peces úniques i de bona qualitat», comenta.

Les peces amb més èxit són les de festa. En concret, una faldilla estampada de colors i un vestit negre amb tul.

Notícies relacionades

La filosofia que defensen les propietàries lluita contra el consumisme i el que denominen com a fast fashion (moda ràpida, en anglès). Aquest últim concepte fa referència a les marques de roba que han revolucionat la moda i a la vegada han destrossat la indústria minorista. «Volem donar atenció al consum lent. No fa falta gastar-se gaires diners en roba de mala qualitat, sinó que apostem per peces de marca i que durin», diu Maria.

Al no tenir ingressos suficients per mantenir el local només amb el lloguer de peces de la Ropateca, les germanes Schorn  van decidir posar també un punt de venda de roba i accessoris totalment diferents just a l'entrada del local. «La nostra idea és poder subsistir només amb la Ropateca. Estem creant una web on les clientes podran veure la disponibilitat de les peces»,  avança Maria.

Temes:

Comerç