MÉS ENLLÀ DE SANT ANDREU
Peces de roba amb quota
La primera botiga de roba de lloguer de la ciutat s'ubica al Raval
Dues germanes alemanyes aposten per un model de negoci anticonsumista en auge al nord d'Europa
Roba de festa 8 Vera, clienta habitual, emprovant-se una de les peces més sol·licitades. /
Comprar roba de segona mà és una pràctica cada vegada més estesa al nostre país. Llogar les peces, en canvi, sona a novetat, fins i tot estrany. Aquesta pràctica, habitual en alguns països del nord d'Europa, arriba a Barcelona de la mà de dues germanes alemanyes, Maria i Christine Schorn. Es van instal·lar a Barcelona fa tres anys i van obrir Ropateca (Ferlandina, 51) a principis del 2015.
«Funciona com una biblioteca. Les sòcies paguen una quota i tenen roba sense límit durant 30 dies», comenta Maria. Cada clienta pot escollir entre la quota de 15 euros al mes -elles mateixes han de rentar la roba abans de tornar-la-, o la de 20 euros al mes -el rentat va a càrrec de la botiga.
Ropateca és la primera botiga de roba de lloguer de la ciutat. Les germanes es van fixar en una amiga alemanya que té una botiga semblant a Hamburg. «Hi ha una diferència, i és que el seu negoci opera a través d'internet i nosaltres només tenim botiga física. A ella li funciona molt bé», afegeix Maria. La seva idea principal era obrir un local al barri de Gràcia, però després de repartir fullets informatius a Ciutat Vella, la gent els va recomanar que obrissin al Raval.
Clientela jove
La seva clientela majoritària són dones de 15 a 40 anys, i especialment noies estrangeres que estan estudiant a la ciutat. Vera Janzen és una noia alemanya sòcia de Ropateca. «Llogo la roba perquè em sembla més fàcil. És molt còmode si busques una cosa especial i no vols gastar-te gaires diners. Aquí trobes peces úniques i de bona qualitat», comenta.
Les peces amb més èxit són les de festa. En concret, una faldilla estampada de colors i un vestit negre amb tul.
Notícies relacionadesLa filosofia que defensen les propietàries lluita contra el consumisme i el que denominen com a fast fashion (moda ràpida, en anglès). Aquest últim concepte fa referència a les marques de roba que han revolucionat la moda i a la vegada han destrossat la indústria minorista. «Volem donar atenció al consum lent. No fa falta gastar-se gaires diners en roba de mala qualitat, sinó que apostem per peces de marca i que durin», diu Maria.
Al no tenir ingressos suficients per mantenir el local només amb el lloguer de peces de la Ropateca, les germanes Schorn van decidir posar també un punt de venda de roba i accessoris totalment diferents just a l'entrada del local. «La nostra idea és poder subsistir només amb la Ropateca. Estem creant una web on les clientes podran veure la disponibilitat de les peces», avança Maria.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
