Descobert al gener
2023 BU: un asteroide passarà avui molt a prop de la Terra
És el quart cos celeste més pròxim al nostre planeta detectat fins ara

Abans que vostè continuï llegint, el més important. El que explicarem a partir d’ara no suposa cap perill per a la Terra.
L’asteroide el 2023 BU passarà aquest dijous molt a prop de la terra. L’objecte va ser descobert fa menys d’una setmana i és de petites dimensions: en alguns mitjans ho comparen amb una «furgoneta de repartiment».
El 2023 BU es desplaça a uns 9,3 quilòmetres per segon. Segons va declarar l’astrofísic Gianluca Masi, l’asteroide «passarà a poc menys de deu mil quilòmetres de nosaltres». Tenint en compte que aquesta distància es mesura des del centre de la Terra, el cos passarà a 3.500 quilòmetres de la superfície terrestre.
L’asteroide va ser descobert fa molt pocs dies per un astrònom aficionat: l’enginyer Gennadi Borisov. La troballa es va produir fa menys d’una setmana, el 21 de gener, des de l’observatori Margo de Naütxni (Crimea).
Aquesta nit, la màxima aproximació
Els astrònoms remarquen que el BU 2023 no representa cap perill atesa la seva petita mida. El moment de màxima aproximació serà aquest dijous a les 22.17 (hora espanyola). L’asteroide passarà dins de l’òrbita dels satèl·lits geoestacionaris que sobrevolen l’Amèrica Llatina.
Notícies relacionadesEl 2023 BU pertany al grup dels asteroides Apolo, categoria que inclou els que presenten un perill d’impacte a la Terra. És el tercer asteroide d’aquest 2023 que s’acosta a una distància menor que la que existeix entre la Terra i la Lluna i és el quart més pròxim mai registrat.
A partir de les 20.17 hores es podrà seguir per internet la retransmissió en directe que ha organitzat el Projecte Telescopi Virtual des d’Itàlia.
Els noms tenen aquest esquema: l'any de descoberta, una primera lletra q indica la quinzena del descobriment, i una segona amb l'ordre dins la quinzena. Així, 2023 BU vol dir "descobert enguany, el 21è (lletra U) de la segona meitat de gener (lletra B)". Quants se'n descobreixen!
— Joan Anton Català Amigó (@estelsiplanetes) 25 de enero de 2023
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats