Model experimental
La NASA ja treballa amb el seu primer avió elèctric
L'agència considera l'entrega del primer aparell com una «fita» i no tardarà a sotmetre l'aeronau a proves

zentauroepp50290517 07 10 2019 recreaci n en vuelo del x37 maxwell sociedad inv191007141845 /
La primera configuració totalment elèctrica de l’X-57 Maxwell de la NASA ha sigut rebuda al Centre d’Investigació de Vol Armstrong de l’agència espacial a Edwards, Califòrnia.
L’X-57, primer avió experimental totalment elèctric de la NASA, o avió X, va ser entregat per Empirical Systems Aerospace (ESAero) en la primera de tres configuracions com a aeronau totalment elèctrica, coneguda com a Modificació II o Mod II.
El vehicle Mod II de l’X-57 presenta la substitució dels motors de combustió tradicionals en un avió bàsic Tecnam P2006T per motors de creuer elèctrics. L’entrega és una fita important per al projecte, ja que permet als enginyers de la NASA començar a sotmetre a l’aeronau a proves a terra, per després fer proves de vol.
«L’entrega de l’avió X-57 Mod II a la NASA és un esdeveniment significatiu, que marca el començament d’una nova fase en aquest emocionant projecte d’avió X elèctric», ha assegurat el gerent del projecte X-57 Tom Rigney.
Proves a terra
«Amb l’avió en el nostre poder, l’equip X-57 aviat realitzarà extenses proves a terra del sistema integrat de propulsió elèctrica per garantir que l’aeronau estigui en condicions d’aeronavegabilitat. Planegem compartir ràpidament lliçons valuoses apreses pel camí a mesura que avancem cap a les proves de vol, ajudant a informar el creixent mercat d’aeronaus elèctriques», assenyala en un comunicat.
Mentre que el vehicle Mod II de l’X-57 comença les proves de validació de sistemes al terreny, els esforços en preparació per a les següents fases del projecte, Mods III i IV, ja estan en marxa, amb el recent acabament exitós de les proves de càrrega a l’ala al Laboratori de Càrregues de Vol Armstrong de la NASA.
Després de completar les proves, l’ala, que es presentarà en les configuracions Mods III i IV, se sotmetrà a controls d’ajustament en un fuselatge a ESAero, assegurant la transició oportuna de la fase Mod II del projecte a Mod III.
Notícies relacionadesUn objectiu del projecte X-57 és ajudar a desenvolupar estàndards de certificació per als mercats emergents d’avions elèctrics, inclosos els vehicles de mobilitat aèria urbana, que també es basen en complexos sistemes de propulsió elèctrica distribuïda.
La NASA compartirà el disseny centrat en la propulsió elèctrica i el procés d’aeronavegabilitat de l’aeronau amb els supervisors i la indústria, la qual cosa promourà els enfocaments de certificació per a les aeronaus que utilitzen propulsió elèctrica distribuïda.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)