Model experimental

La NASA ja treballa amb el seu primer avió elèctric

L'agència considera l'entrega del primer aparell com una «fita» i no tardarà a sotmetre l'aeronau a proves

zentauroepp50290517 07 10 2019 recreaci n en vuelo del x37 maxwell  sociedad inv191007141845

zentauroepp50290517 07 10 2019 recreaci n en vuelo del x37 maxwell sociedad inv191007141845 / NASA

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

La primera configuració totalment elèctrica de l’X-57 Maxwell de la NASA ha sigut rebuda al Centre d’Investigació de Vol Armstrong de l’agència espacial a Edwards, Califòrnia.

L’X-57, primer avió experimental totalment elèctric de la NASA, o avió X, va ser entregat per Empirical Systems Aerospace (ESAero) en la primera de tres configuracions com a aeronau totalment elèctrica, coneguda com a Modificació II o Mod II.

El vehicle Mod II de l’X-57 presenta la substitució dels motors de combustió tradicionals en un avió bàsic Tecnam P2006T per motors de creuer elèctrics. L’entrega és una fita important per al projecte, ja que permet als enginyers de la NASA començar a sotmetre a l’aeronau a proves a terra, per després fer proves de vol.

«L’entrega de l’avió X-57 Mod II a la NASA és un esdeveniment significatiu, que marca el començament d’una nova fase en aquest emocionant projecte d’avió X elèctric», ha assegurat el gerent del projecte X-57 Tom Rigney.

Proves a terra

«Amb l’avió en el nostre poder, l’equip X-57 aviat realitzarà extenses proves a terra del sistema integrat de propulsió elèctrica per garantir que l’aeronau estigui en condicions d’aeronavegabilitat. Planegem compartir ràpidament lliçons valuoses apreses pel camí a mesura que avancem cap a les proves de vol, ajudant a informar el creixent mercat d’aeronaus elèctriques», assenyala en un comunicat.

Mentre que el vehicle Mod II de l’X-57 comença les proves de validació de sistemes al terreny, els esforços en preparació per a les següents fases del projecte, Mods III i IV, ja estan en marxa, amb el recent acabament exitós de les proves de càrrega a l’ala al Laboratori de Càrregues de Vol Armstrong de la NASA.

Després de completar les proves, l’ala, que es presentarà en les configuracions Mods III i IV, se sotmetrà a controls d’ajustament en un fuselatge a ESAero, assegurant la transició oportuna de la fase Mod II del projecte a Mod III.

Notícies relacionades

Un objectiu del projecte X-57 és ajudar a desenvolupar estàndards de certificació per als mercats emergents d’avions elèctrics, inclosos els vehicles de mobilitat aèria urbana, que també es basen en complexos sistemes de propulsió elèctrica distribuïda.

La NASA compartirà el disseny centrat en la propulsió elèctrica i el procés d’aeronavegabilitat de l’aeronau amb els supervisors i la indústria, la qual cosa promourà els enfocaments de certificació per a les aeronaus que utilitzen propulsió elèctrica distribuïda. 

Temes:

NASA