Model experimental
La NASA ja treballa amb el seu primer avió elèctric
L'agència considera l'entrega del primer aparell com una «fita» i no tardarà a sotmetre l'aeronau a proves

zentauroepp50290517 07 10 2019 recreaci n en vuelo del x37 maxwell sociedad inv191007141845 /
La primera configuració totalment elèctrica de l’X-57 Maxwell de la NASA ha sigut rebuda al Centre d’Investigació de Vol Armstrong de l’agència espacial a Edwards, Califòrnia.
L’X-57, primer avió experimental totalment elèctric de la NASA, o avió X, va ser entregat per Empirical Systems Aerospace (ESAero) en la primera de tres configuracions com a aeronau totalment elèctrica, coneguda com a Modificació II o Mod II.
El vehicle Mod II de l’X-57 presenta la substitució dels motors de combustió tradicionals en un avió bàsic Tecnam P2006T per motors de creuer elèctrics. L’entrega és una fita important per al projecte, ja que permet als enginyers de la NASA començar a sotmetre a l’aeronau a proves a terra, per després fer proves de vol.
«L’entrega de l’avió X-57 Mod II a la NASA és un esdeveniment significatiu, que marca el començament d’una nova fase en aquest emocionant projecte d’avió X elèctric», ha assegurat el gerent del projecte X-57 Tom Rigney.
Proves a terra
«Amb l’avió en el nostre poder, l’equip X-57 aviat realitzarà extenses proves a terra del sistema integrat de propulsió elèctrica per garantir que l’aeronau estigui en condicions d’aeronavegabilitat. Planegem compartir ràpidament lliçons valuoses apreses pel camí a mesura que avancem cap a les proves de vol, ajudant a informar el creixent mercat d’aeronaus elèctriques», assenyala en un comunicat.
Mentre que el vehicle Mod II de l’X-57 comença les proves de validació de sistemes al terreny, els esforços en preparació per a les següents fases del projecte, Mods III i IV, ja estan en marxa, amb el recent acabament exitós de les proves de càrrega a l’ala al Laboratori de Càrregues de Vol Armstrong de la NASA.
Després de completar les proves, l’ala, que es presentarà en les configuracions Mods III i IV, se sotmetrà a controls d’ajustament en un fuselatge a ESAero, assegurant la transició oportuna de la fase Mod II del projecte a Mod III.
Notícies relacionadesUn objectiu del projecte X-57 és ajudar a desenvolupar estàndards de certificació per als mercats emergents d’avions elèctrics, inclosos els vehicles de mobilitat aèria urbana, que també es basen en complexos sistemes de propulsió elèctrica distribuïda.
La NASA compartirà el disseny centrat en la propulsió elèctrica i el procés d’aeronavegabilitat de l’aeronau amb els supervisors i la indústria, la qual cosa promourà els enfocaments de certificació per a les aeronaus que utilitzen propulsió elèctrica distribuïda.
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- salut pública Alerta a Badalona pel desallotjament d’un edifici amb casos de tuberculosi
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost