A PARTIR DEL 2020

L'Estació Espacial Internacional obrirà les seves portes al turisme espacial

La NASA planeja oferir missions privades amb finalitats comercials o de màrqueting de fins a 30 dies

El cost del viatge serà de 35.000 dòlars per nit i inclourà menjar, allotjament i comunicació

zentauroepp24639282 files this march 7  2011 nasa file image shows a close up vi180905201955

zentauroepp24639282 files this march 7 2011 nasa file image shows a close up vi180905201955

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Estació Espacial Internacional (ISS), un dels grans projectes d’enginyeria del segle, pròximament obrirà les seves portes al turisme espacial. Aquest mateix divendres, la NASA ha anunciat que planeja oferir aquesta destinació per a missions privades de fins a 30 dies. L’agència espacial nord-americana argumenta que aquest nou enfocament permetrà explorar noves oportunitats per a "fabricar, comercialitzar i promoure productes i serveis comercials".

"Aquest plantejament té per objectiu ampliar l’abast de l’activitat comercial a l’estació espacial més enllà del mandat del Laboratori Nacional de l’ISS, que es limita a la recerca i el desenvolupament", destaquen des de l’organització a través d’un comunicat de premsa. A partir d’ara, amb l’acabada d’anunciar directiva, s’obriran les portes de l’estació tant a astronautes com a ciutadans, empreses, investigadors i col·laboradors internacionals per realitzar activitats comercials.

35.000 dòlars per nit

A poc a poc, s’aniran coneixent més detalls sobre aquest nou projecte. Ara per ara, Robyn Gatens, director adjunt de l’estació, ha explicat que tan sols s’autoritzaran missions curtes (d’un màxim de 30 dies). Podran apuntar-s’hi fins a una dotzena de tripulants privats, que hauran de pagar 35.000 dòlars per nit. En aquest preu s’inclourà menjar, allotjament i comunicació. El transport fins a l’ISS anirà a part i el seu preu podrà ascendir fins als58 milions de dòlars. El viatge cap aquesta nova destinació turística espacial es dura a terme mitjançant els vehicles CreW Dragon, creats per la cèlebre empresa Space X, i Starliner, de Boeing.

Aquests preus, segons argumenta l’agència espacial nord-americana, no reflecteixen el cost real de la missió, sinó que estan dissenyats per fomentar l’aparició d’un nou mercat. Per això mateix, la NASA recorda que, a mesura que vagin apareixent noves oportunitats, l’agència reavaluarà el preu i la quantitat de recursos disponibles aproximadament cada sis mesos i realitzarà els ajustaments necessaris.

Mercado espacial

Notícies relacionades

Amb l’acabada d’anunciar normativa es podrà autoritzar els futurs 'turistes espacials’de l’ISS per fabricar, produir, transportar i comercialitzar recursos i béns comercials; incloure astronautes privats en activitats comercials en òrbita; permetre als astronautes governamentals nord-americans contribuir en activitats comercials; i, finalment, adquirir recursos per a activitats comercials i de màrqueting a l’Estació Espacial Internacional. 

Actualment, ja hi ha més de 50 companyies que estan desenvolupant activitats comercials i de recerca en òrbita baixa. Paral·lelament, la NASA ja ha treballat amb 11 empreses per construir unes instal·lacions adaptades a aquest tipus de projectes. 

Temes:

NASA