CONSTEL·LACIÓ DE BALANÇA

Descoberta una super-Terra que podria ser habitable a 244 anys llum

L'astre, que pot mantenir aigua líquida a la seva superfície, està situat a la constel·lació de Balança a la zona d'habitabilitat d'una estrella nana roja

sat

Investigadors de la Universitat d’Oviedo en col·laboració amb l’Institut Astrofísic de les Canàries han descobert un exoplaneta a 244 anys llum i amb una temperatura d’equilibri de 60 graus centígrads situat a la constel·lació de Balança. L’astre, que té 2,1 vegades el radi de la Terra, exerceix un període orbital de 27,36 dies i està ubicat a la zona d’habitabilitat d’una estrella nana roja.

Les condicions d’aquesta super-Terra podrien ser molt aptes per a l’habitabilitat perquè és possible que pugui mantenir aigua líquida a la seva superfície.

Javier de Cos, catedràtic de la Universitat d’Oviedo, ha afirmat respecte del descobriment: "Hem comprovat que l’activitat  de l’estrella és moderada comparada amb altres estrelles de similars característiques, fet que incrementaria les possibilitats que el planeta fos habitable".

Telescopi espacial Kepler

Per descobrir el planeta i dur a terme la investigació s’ha utilitzat el telescopi espacial Kepler en la seva missió estesa (K2), un telescopi dissenyat per descobrir exoplanetes mitjançant el mètode de trànsits. També per a l’estudi es van fer servir els instruments OSIRIS i HARPS-N del Gran Telescopi Canàries (GTC) i el Telescopi Nazionale Galileo (TNG).

Aquest exoplaneta és d’especial interès no només per estar situat a la zona d’habitabilitat de la seva estrella, sinó per trobar-se entre els més adequats per a la caracterització atmosfèrica, i per la seva facilitat a l’hora de fer el seguiment des de la Terra, que permeti determinar la seva massa amb precisió.

Condicions de la seva estrella