Anar al contingut

Fer exercici físic de nit no empitjora la qualitat del son

Andrea López-Tomàs

Fer exercici físic de nit no empitjora la qualitat del son

CARLOS MONTANYES

Un estudi desmunta la creença que diu que fer exercici físic durant la nit empitjora la qualitat del son, com afirmaven altres investigacions. El treball fet per l’Institut de Ciències del Moviment Humà i Esport de Zuric (Suïssa) nega que practicar esport les últimes hores del dia tingui efectes negatius.

Després d’analitzar 23 casos, els investigadors han arribat a la conclusió que fer exercici durant les quatre hores abans d’anar-se’n a dormir a penes té efectes sobre el son i, si els tingués, serien positius i lleus

Poder dormir

La investigació també ha demostrat que aquells subjectes que van fer activitat física a la nit, fins i tot 30 minuts abans d’adormir-se, passaven el 21,1% del seu temps adormits en la fase de son profund. En canvi, aquells que no van practicar esport només passaven el 19,9% en son profund.

“Tot i que la diferència és petita, considerem que és estadísticament significativa, perquè les fases de son profund són especialment importants per a la recuperació física”, destacaven els científics. Els resultats, publicats a la revista ‘Sports Medicine’, alarmen dels efectes negatius que sí que té l’entrenament vigorós, o entrenament d’alta intensitat, per a la qualitat del son.

Exercici diari

Els metges de l’esport recomanen 150 minuts d’exercici moderat per setmana. Els científics suïssos han advertit que no totes les persones reaccionen a l’esport de la mateixa forma, per la qual cosa és important que aquells amb dificultats per agafar el son després de fer exercici el facin abans.

“És ben sabut que fer exercici durant el dia millora la qualitat del son, però ara hem demostrat que, almenys, fer exercici a la nit no té un efecte negatiu”, han conclòs els investigadors.

Temes: Zuric