AQUEST DIMECRES
Un asteroide dues vegades més gran que un avió passarà molt a prop de la Terra
La roca espacial, considerada com «potencialment perillosa», hauria de continuar la seva trajectòria de forma «segura» sense fregar el planeta

zentauroepp44787251 asteroide180826185031
Un asteroide, la mida del qual s’estima que pot doblar el d’un avió Boeing 747 o superar el de la Piràmide de Giza, es troba viatjant per l’espai a una velocitat de més de 32.000 quilòmetres per hora (20.000 milles per hora) i s’espera que s’acosti a la Terra la setmana que ve, segons informa el Daily Mail.
Així, segons especifica el mitjà britànic, l’asteroide 2016 NF23 passarà “molt a prop” de la Terra (a aproximadament menys de 5 milions de quilòmetres, o l’equivalent a 13 vegades la distància entre la Terra i la Lluna) aquest dimecres, dia 29 d’agost. Segons la NASA, la mida oscil·la entre els 70 i els 160 metres d’ample.
Proximitat a la Terra
Aquesta roca espacial aquesta considerada com “potencialment perillosa” per la seva proximitat amb la Terra. No obstant, el Daily Mail recalca que l’asteroideDaily Mail hauria de continuar la seva trajectòria de forma “segura” sense fregar el planeta.

La NASA manté un registre d’aquest i altres objectes pròxims a la Terra amb l’objectiu de detectar qualsevol potència amenaça. En concret, aquesta roca pertany al grup Atenes, denominat per l’asteroide Atens 1862.
“Objecte potencialment perillós”
Notícies relacionadesL’asteroide el 2016 NF23 també se situa en la categoria elaborada per la NASA d’“objectes potencialment perillosos”, en la que s’inclouen tots aquells que s’acosten a una distància menys de 0,05 unitats astronòmiques de la Terra (149.597.870.700 metres) o tenen una magnitud absoluta (H) de 22 o més índex brillant. L’asteroide 2016 NF23 té una magnitud absoluta de 22,9.
En els últims anys, la NASA s’ha centrat a trobar objectes propers a la Terra majors de 140 metres, ja que el 90% dels d’un quilòmetre o majors ja han sigut localitzats. En comparació, només el 10% d’aquells més petits, però potencialment catastròfics, han sigut localitzats fins ara.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat
- Estudi de la Fundació Gasol Adolescents i pantalles: un estudi detecta un augment d’ús d’11 hores a la setmana des del 2022