Europa, una lluna de Júpiter, té guèisers d'aigua a la superfície
icoy35687423 jupiter europa160926212910
Observacions efectuades amb el telescopi espacial 'Hubble' han observat a la superfície d'Europa, una de les llunes de Júpiter, el que semblen ser grans plomes o guèisers de vapor d'aigua, cosa que reforça la idea avançada en anteriors investigacions que sota la crosta glaçada del satèl·lit hi pot haver un gran oceà líquid. La NASA ha presentat els resultats durant una roda de premsa celebrada a Washington.
L'agència espacial nord-americana té previst enviar-hi una missió d'exploració l'any 2020.
"Creiem que l'oceà d'Europa és un dels llocs més prometedors per albergar vida en el sistema solar", ha dit Geoff Yoder, administrador associat del Directori de Missions Científiques de la NASA.
Temes:
- ¿Quan és la lluna plena del mes d’abril? El dia de la Lluna rosa
- Espai natural L'impressionant monestir entre cingleres i salts d'aigua que ja es pot visitar
- EUFÒRIA ALS MERCATS Les borses repunten i el petroli cau dels 100 dòlars davant el possible anunci de Trump sobre l’Iran
- Combustibles Preu de la gasolina i del dièsel avui, 1 d’abril a Espanya per la Guerra de l’Iran: lleugera caiguda de la sense plom 95 davant de la lleu pujada del dièsel
- Dubai Dos joves catalans lluiten per mantenir activa la seva agència de viatges a Dubai malgrat la guerra: «No pensàvem tornar a veure reserves tan ràpid»
