Ciclisme
Neix la Vuelta a Espanya femenina
La carrera es disputarà durant la primera setmana de maig del 2023.
Hi haurà una contrarellotge i una etapa de muntanya en una prova que començarà al País Valencià.
El dia 1 de desembre del 2022 passarà a la història del ciclisme per haver sigut la data escollida per anunciar el naixement oficial de la Vuelta a Espanya femenina, la primera edició de la qual es disputarà el maig de l’any que ve. La ronda espanyola s’uneix d’aquesta manera a la iniciativa que va prendre la ronda francesa amb la celebració del denominat Tour Femmes i del Giro, que ja des de fa més temps acull una carrera destinada a les dones.
Aquest anunci inicial vindrà acompanyat, ja al gener, amb la comunicació oficial del recorregut de les set etapes. Oficialment, per ara, només es coneixen les dates, del dilluns 1 al diumenge 7 de maig. A partir d’aquí, aquest diari pot avançar que serà el País Valencià l’escollit per allotjar aquesta carrera femenina, que sembla que no acabarà a Madrid. La carrera es denominarà oficialment Vuelta Femenina by Carrefour, ja que la cadena de supermercats serà el patrocinador oficial, igual que passa amb la ronda masculina. Javier Guillén ho ha comunicat aquest dijous a Madrid en el transcurs dels tradicionals esmorzars esportius d’Europa Press.
Una gran etapa de muntanya i una contrarellotge
La ronda femenina tindrà una etapa reina muntanyosa i una segona jornada decisiva en la disciplina de contrarellotge. Aquests últims anys es disputava una carrera de dones impulsada per la Vuelta i que es denominava Ceratizit Challenge. Aquesta prova, que va anar creixent d’una a cinc etapes, no va utilitzar mai el nom oficial de la carrera. Es disputava coincidint amb els últims dies de la carrera masculina, de manera que gairebé no tenia repercussió mediàtica, perquè la Vuelta estava en la seva fase decisiva.
Notícies relacionadesPer aquesta raó, l’organització va tenir clar que el naixement oficial de la Vuelta s’havia de celebrar en unes dates totalment diferents en un calendari femení, que igual que el masculí, està molt carregat. La carrera té el suport oficial del Consell Superior d’Esports (CSD)i igual que al Tour Femmes hi participaran equips formats per set corredores, com el Movistar, que alinearà, tret de sorpresa, Annemiek van Vleuten, la millor corredora del món i que aquest any ha guanyat les edicions femenines del Giro, el Tour, el Campionat del Món i també la Ceratizic Challenge.
Mateixos mallots
Les ciclistes que dominin les classificacions generals portaran els mateixos mallots que els corredors de la ronda espanyola. «La carrera tindrà televisió en directe amb etapes que acabaran en un horari similar al masculí. Per ara, considerem que una carrera femenina de tres setmanes seria un fracàs», ha indicat Javier Guillén. Les corredores, a través dels seus equips, sol·liciten carreres d’una setmana i que la duresa se centri en dues jornades. El Tour Femmes concentra la decisió final en les dues últimes etapes; la primera acabarà al Tourmalet i la carrera s’acomiadarà amb una contrarellotge individual a la ciutat de Pau.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos