Ciclisme
Neix la Vuelta a Espanya femenina
La carrera es disputarà durant la primera setmana de maig del 2023.
Hi haurà una contrarellotge i una etapa de muntanya en una prova que començarà al País Valencià.
El dia 1 de desembre del 2022 passarà a la història del ciclisme per haver sigut la data escollida per anunciar el naixement oficial de la Vuelta a Espanya femenina, la primera edició de la qual es disputarà el maig de l’any que ve. La ronda espanyola s’uneix d’aquesta manera a la iniciativa que va prendre la ronda francesa amb la celebració del denominat Tour Femmes i del Giro, que ja des de fa més temps acull una carrera destinada a les dones.
Aquest anunci inicial vindrà acompanyat, ja al gener, amb la comunicació oficial del recorregut de les set etapes. Oficialment, per ara, només es coneixen les dates, del dilluns 1 al diumenge 7 de maig. A partir d’aquí, aquest diari pot avançar que serà el País Valencià l’escollit per allotjar aquesta carrera femenina, que sembla que no acabarà a Madrid. La carrera es denominarà oficialment Vuelta Femenina by Carrefour, ja que la cadena de supermercats serà el patrocinador oficial, igual que passa amb la ronda masculina. Javier Guillén ho ha comunicat aquest dijous a Madrid en el transcurs dels tradicionals esmorzars esportius d’Europa Press.
Una gran etapa de muntanya i una contrarellotge
La ronda femenina tindrà una etapa reina muntanyosa i una segona jornada decisiva en la disciplina de contrarellotge. Aquests últims anys es disputava una carrera de dones impulsada per la Vuelta i que es denominava Ceratizit Challenge. Aquesta prova, que va anar creixent d’una a cinc etapes, no va utilitzar mai el nom oficial de la carrera. Es disputava coincidint amb els últims dies de la carrera masculina, de manera que gairebé no tenia repercussió mediàtica, perquè la Vuelta estava en la seva fase decisiva.
Notícies relacionadesPer aquesta raó, l’organització va tenir clar que el naixement oficial de la Vuelta s’havia de celebrar en unes dates totalment diferents en un calendari femení, que igual que el masculí, està molt carregat. La carrera té el suport oficial del Consell Superior d’Esports (CSD)i igual que al Tour Femmes hi participaran equips formats per set corredores, com el Movistar, que alinearà, tret de sorpresa, Annemiek van Vleuten, la millor corredora del món i que aquest any ha guanyat les edicions femenines del Giro, el Tour, el Campionat del Món i també la Ceratizic Challenge.
Mateixos mallots
Les ciclistes que dominin les classificacions generals portaran els mateixos mallots que els corredors de la ronda espanyola. «La carrera tindrà televisió en directe amb etapes que acabaran en un horari similar al masculí. Per ara, considerem que una carrera femenina de tres setmanes seria un fracàs», ha indicat Javier Guillén. Les corredores, a través dels seus equips, sol·liciten carreres d’una setmana i que la duresa se centri en dues jornades. El Tour Femmes concentra la decisió final en les dues últimes etapes; la primera acabarà al Tourmalet i la carrera s’acomiadarà amb una contrarellotge individual a la ciutat de Pau.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Els Mossos conclouen que l'acusat del crim de Campdevànol va sotmetre la víctima a "maltractament psicològic continu"
- Incident a la ciutat Detenen un home a Girona per agressió sexual després de tocar-li els pits i escopir una noia
- Turisme El nou turisme que ve: menys massificació, més sostenibilitat i equilibri amb la vida local
- Tribunals Absolt el guàrdia urbà acusat de disparar un sensesostre a Barcelona el 2020
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència