l'entrevista
Antonio Pedrero: «Sense un líder, tindré més llibertat»
El ciclista català afronta el Giro com un dels referents del Movistar, després de la gran actuació de l'any passat cuidant-se de Carapaz
segea55212440 antonio pedrero ciclista movistar201002174623
Quan el Giro es va córrer per última vegada al maig, i no amb les fulles caiguts com ara, es va pujar el Mortirolo amb un atac salvatge de Vincenzo Nibali. Era una ofensiva contra el líder de la carrera, el ciclista equatorià Richard Carapaz, que liderava el Movistar. Un altre corredor, el català Antonio Pedrero (28 anys) va controlar el ‘Tauró’ sicilià. No el va deixar ni 50 metres de llibertat. Va ser el seu gran dia com a corredor i el senyal perquè el conjunt espanyol comencés a pensar en la victòria final. Avui assumeix la ronda italiana amb llibertat i amb el somni de mirar per primera vegada la general d’una carrera de tres setmanes.
-¿Com afronta el Giro?¿Es veu líder del Movistar?
-Tindré llibertat de moviment en la carrera ja que aquesta vegada, a diferència de l’any passat amb Carapaz, no s’ha de treballar per a un líder en qüestió, per la qual cosa intentaré estar el millor possible en la general.
-L’any passat vostè va ser clau en el triomf de Carapaz i en el record queda el control a Nibali que va imposar en el Mortirolo.
-Llavors em trobava en un gran moment de forma que després no vaig poder mantenir a la Vuelta. Jo crec que estic en un nivell semblant, però aquest és un any molt estrany en què amb prou feines hem pogut competir.
-A punt va estar de córrer el Tour, tot i que al final el van reservar per al Giro.
-Vaig viure tota la concentració i la convivència amb l’equip del Tour. De fet, vam estar concentrats des del juliol, en altitud i a Andorra, i després vam anar tots a la Vuelta a Burgos, on el canvi d’altura i de temperatura, a Andorra amb prou feines arribàvem als 20 graus i en carrera ens vam trobar amb més de 40, ens va anar molt malament a tot l’equip. Van ser moltes setmanes fora de casa.
-I molts dies confinats.
-Jo vaig passar el confinament amb la meva dona. A causa de les carreres mai havíem pogut estar tants dies junts. Moltes tardes ens connectàvem els companys per parlar de plans d’entrenament i per poder mantenir la convivència entre nosaltres.
Notícies relacionades-Vostè té gens ciclistes. El seu pare, José Pedrero, va ser professional. Recordo que una vegada va dir que sent infantil ja el guanyava quan sortien en bici junts.
-Ell sempre ha sigut un referent per a mi. De petit m’animava fins que em vaig apuntar a l’escola ciclista, a Terrassa. Sortíem junts moltes vegades i sempre m’aconsellava.
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Eurolliga El Barça rep el Maccabi a porta tancada entre protestes propalestines
- La nit més màgica Reis i nens desafien el fred en la cavalcada
- Ajuda per superar l’insomni Com adormir-vos en cinc minuts
- Mobilitat al voltant del temple Barcelona pagarà 10 milions d’euros per ampliar voreres i pacificar el trànsit entorn de la Sagrada Família
- SORTEIG DE REIS Un restaurant de menú regentat per una família xinesa dona el primer premi del Nen a Sabadell
- Fortuna al Fort Pienc L’exagerada sort del Manuel: un dècim del segon premi del Nen comprat a última hora a Barcelona
- Sorteig de Reis El 6703, primer premi del Nen, repartit en més de 50 ciutats de tot Espanya, 11 a Catalunya
